Jeep Avenger z Polski. Tak będzie wyglądał

Ciepłe przyjęcie hybrydowych modeli Jeepa sprawiło, że marka stawia kolejny krok. Zaprezentowano właśnie nadchodzące modele, a najmniejszy z nich, Avenger, będzie powstawał w zakładzie w Tychach.

Mały, ale od razu widać, że to JeepMały, ale od razu widać, że to Jeep
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Terenowy Jeep Wrangler to numer jeden jeśli chodzi o sprzedaż hybryd plug-in w Stanach Zjednoczonych. Trudno się dziwić – układ elektryczny współpracuje z silnikiem spalinowym, dając niewyobrażalnie dobre osiągi i akceptowalne spalanie. Gdy nawet najbardziej zagorzali fani spalinowych jeepów dali się przekonać, przyszedł czas na elektryfikację.

Jeep® | Jeep 4xe Day: Freedom Is Electric

A to oznacza garść nowych modeli. Dla nas najważniejszy jest Avenger, który będzie produkowany w Tychach. Ma być on najmniejszym przedstawicielem marki, pozycjonowanym poniżej modelu Renegade. Pierwsze sztuki trafią do salonów już na początku 2023 roku. Jego przewidywany zasięg na jednym ładowaniu to 400 km, ale przedstawiciele jeepa nie poinformowali o maksymalnej mocy ładowania czy chociażby cenie. Tego wszystkiego dowiemy się 17 października, gdy auto zostanie oficjalnie zaprezentowane na targach w Paryżu.

Co dalej? Kolejny model to Recon, oczywiście też całkowicie elektryczny. Ma być on skierowany do najbardziej zagorzałych fanów marki, którzy chcą gnać przez dzikie tereny, ale jednocześnie chcą to robić w ciszy. Ma systemy zarządzania trakcją, blokady osi, osłony podwozia, haki czy agresywny bieżnik opon. Będzie można z niego zdjąć np. drzwi. Czy "podgryzie" samego Wranglera? Twórcy mają nadzieję, że nie.

Jeep Avenger
Jeep Avenger © mat. prasowe

W końcu – Wagoneer S, który ma podbić rynek premium. Duży SUV imponuje liczbami: ma przejechać prawie 650 km na jednym ładowaniu, ma przyspieszać do setki w 3,5 sekundy, ma mieć 600 KM. O tym, czy to prawda, przekonamy się w 2024 roku, choć auto najpierw trafi na rynek Stanów Zjednoczonych.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/5] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy Mercedes GLC wyceniony w Polsce. Na razie tylko w jednej wersji napędu
Nowy Mercedes GLC wyceniony w Polsce. Na razie tylko w jednej wersji napędu
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie