Jeep zarejestrował nazwę Magneto. Pewnie dla elektryka

Jeep Magneto - brzmi nieźle, prawda? Taką nazwę zarejestrowano właśnie w amerykańskim urzędzie patentowym. I choć na razie nikt oficjalnie nie wie czym to się skończy, bardzo możliwe, że Magneto będzie modelem zasilanym prądem.

Czy elektryczna wersja będzie równie sprawna w terenie?Czy elektryczna wersja będzie równie sprawna w terenie?
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Jeep, jak większość współczesnych marek coraz śmielej stawia na elektromobilność. Do salonów niedawno trafiły hybrydy 4xe, a wczesną wiosną poznamy elektrycznego, koncepcyjnego Wranglera. Czyżby w wersji produkcyjnej miał się on przerodzić w Magneto? Tego jeszcze nie wiemy.

Wrangler ma jednak wiele odmian, a każda mocno różni się charakterem i drugim członem nazwy. Kto wie? Może do 4xe, Rubicona czy Sahary dołączy niebawem właśnie Magneto. Jedno jest pewne - koncern Stellantis 5 lutego 2021 roku złożył oficjalny wniosek o rejestrację nazwy Magneto z przeznaczeniem w kategorii pojazdów mechanicznych i koncepcyjnych pojazdów mechanicznych.

Wracając do Wranglera, Amerykanie opublikowali już nawet graficzną zapowiedź elektrycznego, przedprodukcyjnego konceptu:

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe / Jeep

W kwestii kształtów auto zdaje się niczym nie różnić od spalinowych wydań, co raczej nie powinno nikogo dziwić - Jeep zawsze dość tradycyjnie podchodził do designu swoich pojazdów. Poza tym, nie ma powodu by nadwozie odmiany zasilanej prądem prezentowało się inaczej - to rodzi tylko dodatkowe koszty, a przy okazji mogłoby odrzucić zagorzałych fanów modelu.

Czy jednak auto, które widzicie na powyższej grafice otrzyma kiedyś przydomek Magneto? Czy może Jeep przygotowuje się już do debiutu kolejnego elektryka, którego jeszcze nie zapowiedział? Odpowiedzi przynajmniej na część z tych pytań powinniśmy poznać w najbliższych tygodniach.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie