Kia Picanto niebawem doczeka się elektrycznej wersji

Rynek małych pojazdów elektrycznych stopniowo się rozrasta. Do trojaczków grupy VW, które niebawem pojawią się w salonach, powinna dołączyć także Kia. Jak się okazuje, Koreańczycy zamierzają zelektryfikować miejskie Picanto.

Kia chce, by bazowa wersja z napędem elektrycznym nie była droższa niż najlepiej wyposażona odmiana spalinowa.Kia chce, by bazowa wersja z napędem elektrycznym nie była droższa niż najlepiej wyposażona odmiana spalinowa.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Potwierdza to dyrektor operacyjny Kia Motor Europe, Emilio Herrera, który w wywiadzie dla portalu insideevs stwierdził, że istnieje potrzeba uzupełnienia oferty o takie auto. Przyznał, że wiąże się to z wyzwaniem w postaci większych kosztów przy zachowaniu atrakcyjnej ceny. Kia musi zastanowić się jak podejść do tematu, lecz pewne jest, że prędzej czy później elektryczne Picanto trafi do salonów.

Obecnie średnia cena bazowego Picanto w Europie oscyluje w granicach 10 tysięcy euro, a najlepiej wyposażone odmiany kosztują około 17 tysięcy euro. Celem Kii jest stworzenie pojazdu elektrycznego, którego cena nie przekroczy kwoty, jaką trzeba zapłacić za dobrze wyposażoną wersję spalinową.

Ostateczny koszt produkcji jest w dużej mierze uzależniony od cen baterii stanowiących jeden z najważniejszych elementów w pojeździe elektrycznym. Kia liczy jednak, że ogniwa stanieją wraz ze wzrostem popularności tego typu napędu. Wówczas powinno udać się stworzyć elektryczne Picanto i sprzedawać je z zyskiem w cenie poniżej 20 tysięcy euro.

Plany koreańskiego producenta cieszą, ponieważ im większa konkurencja w segmencie, tym większe korzyści dla klientów. Być może dzięki napędowi elektrycznemu segment małych aut miejskich przetrwa trudne chwile. W ostatnich latach oferta pojazdów tej klasy znacząco się skurczyła i wszystko wskazuje, że to postępujący proces. Najwyraźniej w najbliższych latach małe pojazdy spalinowe będą stopniowo ustępować miejsca elektrycznym odpowiednikom. Kia, podobnie jak koncern Volkswagena, dostrzega to już dziś.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie