Kia Picanto niebawem doczeka się elektrycznej wersji

Rynek małych pojazdów elektrycznych stopniowo się rozrasta. Do trojaczków grupy VW, które niebawem pojawią się w salonach, powinna dołączyć także Kia. Jak się okazuje, Koreańczycy zamierzają zelektryfikować miejskie Picanto.

Kia chce, by bazowa wersja z napędem elektrycznym nie była droższa niż najlepiej wyposażona odmiana spalinowa.Kia chce, by bazowa wersja z napędem elektrycznym nie była droższa niż najlepiej wyposażona odmiana spalinowa.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński
2

Potwierdza to dyrektor operacyjny Kia Motor Europe, Emilio Herrera, który w wywiadzie dla portalu insideevs stwierdził, że istnieje potrzeba uzupełnienia oferty o takie auto. Przyznał, że wiąże się to z wyzwaniem w postaci większych kosztów przy zachowaniu atrakcyjnej ceny. Kia musi zastanowić się jak podejść do tematu, lecz pewne jest, że prędzej czy później elektryczne Picanto trafi do salonów.

Obecnie średnia cena bazowego Picanto w Europie oscyluje w granicach 10 tysięcy euro, a najlepiej wyposażone odmiany kosztują około 17 tysięcy euro. Celem Kii jest stworzenie pojazdu elektrycznego, którego cena nie przekroczy kwoty, jaką trzeba zapłacić za dobrze wyposażoną wersję spalinową.

Ostateczny koszt produkcji jest w dużej mierze uzależniony od cen baterii stanowiących jeden z najważniejszych elementów w pojeździe elektrycznym. Kia liczy jednak, że ogniwa stanieją wraz ze wzrostem popularności tego typu napędu. Wówczas powinno udać się stworzyć elektryczne Picanto i sprzedawać je z zyskiem w cenie poniżej 20 tysięcy euro.

Plany koreańskiego producenta cieszą, ponieważ im większa konkurencja w segmencie, tym większe korzyści dla klientów. Być może dzięki napędowi elektrycznemu segment małych aut miejskich przetrwa trudne chwile. W ostatnich latach oferta pojazdów tej klasy znacząco się skurczyła i wszystko wskazuje, że to postępujący proces. Najwyraźniej w najbliższych latach małe pojazdy spalinowe będą stopniowo ustępować miejsca elektrycznym odpowiednikom. Kia, podobnie jak koncern Volkswagena, dostrzega to już dziś.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas