Hybrydowa Škoda Superb iV wyceniona. To całkiem atrakcyjna propozycja

Pierwsza hybrydowa wersja w historii modelu Superb wjeżdża do salonów. Auto zostało wycenione na co najmniej 147 850 zł. Czy to dużo? Jak na hybrydę typu plug-in tych rozmiarów nie jest źle. Nie zdziwimy się, jeśli wariant iV okaże się całkiem popularny.

Skoda z wtyczką? Dziś nikogo to już nie dziwi.Skoda z wtyczką? Dziś nikogo to już nie dziwi.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Superb iV korzysta z tego samego napędu co zaprezentowany wcześniej Volkswagen Passat GTE. Oznacza to połączenie dobrze znanego, benzynowego silnika 1,4 TSI z jednostką elektryczną i dodatkowym akumulatorem o pojemności 13 kWh. Taki zestaw zapewnia łączną moc 218 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm.

Przekłada się to na przyjemne osiągi. Sprint do setki trwa 7,7 sekundy, a obiecywane przez producenta zużycie paliwa nie przekracza 2 litrów na 100 km przy założeniu, że ponad połowę tego dystansu przejedziemy na samym prądzie. Teoretycznie Superb iV pozwala pokonać na jednym ładowaniu nawet 63 km, choć jak wynika z pierwszych testów realnie będzie to jakieś 40-45 km.

Możliwość podróżowania wyłącznie na prądzie może być dla wielu klientów dużą zaletą. Szczególnie gdy mówimy o podróżach na krótkich dystansach. Akumulator ładuje się podczas jazdy na silniku spalinowym, lecz w razie potrzeby można go także zasilić z domowego gniazdka. Ciekawa alternatywa dla diesla i benzyniaka? Z pewnością. W dodatku całkiem przystępna cenowo.

Škoda wyceniła swoje najnowsze, hybrydowe dziecko na 147 850 zł za wersję Ambition. W standardzie można liczyć m.in. na reflektory LED, automatyczne światła drogowe, automatyczną klimatyzację, 17-calowe felgi, adaptacyjne zawieszenie, czujniki parkowania, podgrzewane fotele i elektryczną regulację fotela kierowcy, system Front Assist, czy hamulec automatyczny.

Bogatsza odmiana Style to wydatek 155 150 zł, Sportline - 162 250 zł, a topowa Laurin & Klement 172 350 zł. Superb iV jest więc znacznie tańszy od swojego największego konkurenta, a zarazem technicznego brata, jakim jest Volkswagen Passat GTE, wyceniony na co najmniej 158 990 zł.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/4] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯