Škoda Vision iV to spojrzenie w przyszłość czeskiej marki. Piękne opakowanie elektrycznego napędu

Škoda Vision iV zaprezentowana na Geneva Motor Show to sportowy SUV z napędem elektrycznym, który może być alternatywą dla Samochodu Roku 2019, czyli Jaguara I-Pace'a. Ma nawet podobne klamki i wygląda całkiem dobrze. A czym jest napędzana?

Škoda Vision iV (2019)Škoda Vision iV (2019)
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Marcin Łobodziński

Škoda Vision iV zwraca uwagę agresywnym wyglądem, zupełnie innym niż stylizacja, do jakiej przyzwyczaiła nas czeska marka. Na drzwiach nie ma klasycznych klamek, lecz wysuwają się one automatycznie po zbliżeniu dłoni. Podobnie jak w Jaguarze I-Pace'ie.

Nadwozie ma długość 4665 mm, szerokość 1926 mm i wysokość 1613 mm. Rozstaw osi to aż 2765 mm. Auto oparto na platformie MEB, na której zbudowano zaprezentowane w Genewie inne modele elektryczne Grupy VW, m.in. Volkswagena ID Buggy czy Audi Q4 e-trona.

I to właśnie z modelem Audi najnowszy koncept Škody ma najwięcej wspólnego. Przede wszystkim napęd o mocy łącznej 306 KM, składającej się z głównego silnika z tyłu i pomocniczego z przodu. Škoda deklaruje jednak większy zasięg wynoszący 500 km. Bateria może zostać naładowana w czasie 30 minut do 80 proc. pojemności.

Jeśli w takiej formie auto miałoby wejść do produkcji, to było by jedną z najlepiej przyspieszających Škód w ofercie. Czas rozpędzania do setki to 5,9 s. Prędkość maksymalną ograniczono do 180 km/h.

Trzeci poziom jazdy autonomicznej

Škoda Vision iV jest pojazdem częściowo autonomicznym, a wyposażenie obejmuje elementy, które w przyszłości będą na pokładzie każdego w pełni autonomicznego samochodu. Vision iV potrafi się komunikować z infrastrukturą drogową oraz innymi autami, które przekazują informacje o zagrożeniach i ruchu drogowym.

Liczne skanery laserowe i radary pozwalają oceniać otoczenie. Systemy kontrolują wyprzedzanie i manewry omijania, przyspieszają i uruchamiają hamulce. W niebezpiecznych sytuacjach kierowca jest proszony o przejęcie kontroli. Poziom trzeci to autonomiczna jazda bez udziału kierowcy po drodze szybkiego ruchu i, jak widać, Škoda jest już na to gotowa.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/8] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀