Volkswagen ID Buggy pokazuje, że napęd elektryczny też jest fajny

Na Geneva Motor Show Volkswagen zaprezentował swoje elektryczne buggy, inspirowane "plażowymi" pojazdami lat 60. i 70. Teoretycznie D Buggy Concept nie ma żadnego sensu, ale nie do końca tak jest.

Volkswagen ID Buggy (2019)Volkswagen ID Buggy (2019)
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Marcin Łobodziński

Volkswagen ID Buggy Concept bazuje na platformie MEB i to własnie ona jest kluczem.

Elektryczne buggy to pokaz możliwości nowej płyty podłogowej, na której zaprezentowano już całą rodzinę koncepcyjnych pojazdów Volkswagena, a także niedawno pokazanego Seata El-Born – pierwszego taniego produkcyjnego auta w Grupie VW od podstaw projektowanego jako elektryk.

Volkswagen ID Buggy (2019)
Volkswagen ID Buggy (2019) © fot. mat. prasowe

Różnorodność form, w tym buggy, które można wykorzystać do zabudowy MEB, to największa zaleta tej płyty. Dzięki projektowi od podstaw podporządkowanemu wyłącznie napędowi elektrycznemu, nie jest ona efektem żadnych kompromisów. W futurystycznym pojeździe ID Buggy zastosowano płaską baterię 62 kWh oraz 200-konny napęd, a zasięg pojazdu ma wynieść ok. 250 km. Przyspieszenie do setki trwa 7,2 s.

Buggy w latach 60. były zabawkami, zazwyczaj budowanymi na podwoziu Garbusa, które nadawało się do tego idealnie ze względu na kompaktowy układ napędowy z tyłu. Była to najprostsza z możliwych konstrukcji, świetnie nadająca się do modyfikacji. Współczesny ID Buggy Concept nawiązuje do tej idei.

Volkswagen ID Buggy (2019)
Volkswagen ID Buggy (2019) © fot. Mariusz Zmysłowski

Dzięki umieszczonej w podłodze baterii oraz kompaktowym silnikom, które nie potrzebują rozbudowanych skrzyń biegów i tradycyjnej transmisji napędu poprzez wał, można było przygotować napęd na cztery koła oparty na dwóch silnikach. Mogą one pracować w pełni niezależnie, więc przynajmniej teoretycznie stanowić możliwie najlepszy napęd 4x4, jaki kiedykolwiek powstał.

To opcja, którą łatwo wdrożyć. Normalnie ID Buggy pracuje na jednym silniku umieszczonym z tyłu. Projekt ten pokazuje, jak łatwo można zmodyfikować auto na czteronapędowe i to jest naprawdę fajne. Zamiast skomplikowanej konstrukcji, napęd elektryczny składa się jak klocki. Nic nie stoi też na przeszkodzie, by umieszczać po jednym silniku na koło.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/40] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy