Car of the Year 2019 - znamy zwycięzcę!

Jaguar I-Pace tuż przed oficjalnym rozpoczęciem Salonu Samochodowego w Genewie został ogłoszony zwycięzcą najbardziej prestiżowego plebiscytu motoryzacyjnego - samochodem roku.

Drugie auto elektryczne, które zwyciężyło w plebiscycie Car of the Year, ale pierwsze z wyższej półkiDrugie auto elektryczne, które zwyciężyło w plebiscycie Car of the Year, ale pierwsze z wyższej półki
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Marcin Łobodziński

Tegoroczny plebiscyt "Car of the Year 2019" był wyjątkowy, ponieważ w oficjalnym głosowaniu dziennikarzy z branży motoryzacyjnej, dwa modele uzyskały taką samą liczbę punktów. Po 250 oczek uzbierały Alpine A110 i Jaguar I-Pace. Jednak autem roku ogłoszono elektrycznego brytyjczyka, gdy zestawiono oba modele ze sobą.

Jaguar I-Pace
Jaguar I-Pace © fot. mat. prasowe

Niewiele mniej od nich przyznano Kii Proceed, która uzyskała 247 punktów. Tak mocnej czołówki jeszcze nie było. Jeden z faworytów - Ford Focus - zdobył 235 punktów, natomiast piąte miejsce zajął Citroen C5 Aircross z 210 punktami. Siódemkę finalistów zamknęły Peugeot 508 (192 pkt.) i Mercedes Klasy A (116 pkt.).

Jaguar I-Pace jest drugim samochodem elektrycznym, któremu przyznano tytuł samochodu roku w Car of the Year. W 2011 roku uzyskał go najlepiej sprzedający się na świecie pojazd z takim napędem - Nissan Leaf. W ubiegłym roku w plebiscycie zwyciężyło Volvo XC40.

Jaguar I-Pace
Jaguar I-Pace © fot. mat. prasowe

400-konne auto z dwoma silnikami elektrycznymi od dnia premiery było dumą marki Jaguar. Podobało się też nam, o czym pisaliśmy w dwóch testach. I-Pace startuje także w naszym plebiscycie na "Samochód Roku Wirtualnej Polski".

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny