Koenigsegg Gemera zyskał opcjonalne V8 i nawet 2300 KM mocy

Koenigsegg uzupełnia ofertę Gemery o nową, jeszcze bardziej szaloną wersję napędu. Fani motoryzacji powinni być zachwyceni, gdyż konstrukcja dosłownie szokuje mocą.

Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Koenigsegg
Aleksander Ruciński

Koenigsegg Gemera zadebiutował w 2020 roku z trzycylindrowym, dwulitrowym silnikiem wspomaganym trzema jednostkami elektrycznymi. Łączna moc takiego zestawu wynosiła 1700 KM, co jest z pewnością imponującą wartością. Szwedzi postanowili jednak nieco zmienić koncepcję i zamiast tego zaoferować dwa inne napędy.

Właśnie poinformowali o wariancie łączącym 5-litrowe, spalinowe V8 z nowym, pojedynczym elektrykiem "Dark Matter". Taki zestaw zasilany paliwem E85 jest w stanie wykrzesać do 2300 KM mocy i 2750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Producent nie chwali się osiągami, lecz można przypuszczać, że będą one oszałamiające.

Opcjonalne, podwójnie doładowane V8 ma zwiększyć bazową cenę o minimum 400 tys. dol. Można jednak podejrzewać, że chętnych i tak nie zabraknie. Co ciekawe, pojedynczy elektryk "Dark Matter" ma być łączony także z mniejszą trzycylindrówką, oferując łącznie 1400 KM i to będzie wersja bazowa Gemery.

Koenigsegg Gemera
Koenigsegg Gemera © Materiały prasowe | Koenigsegg

To nieco mniej niż w pierwotnym projekcie z trzema elektrykami, lecz Koenigsegg twierdzi, że osiągi i tak będą lepsze, dzięki niższej masie. Wstępnie mówi się o przyspieszeniu 0-100 km/h w 1,9 s i prędkości maksymalnej na poziomie 400 km/h. A to wciąż ten słabszy wariant. Model z V8 na pewno będzie zauważalnie szybszy.

Gemera z pewnością wyróżni się na tle konkurencji nie tylko napędami, ale i luksusowym, czteromiejscowym wnętrzem, które ma być rewolucją w segmencie. Miejmy nadzieję, że niebawem zobaczymy ten model w akcji.

  • Koenigsegg Gemera
  • Koenigsegg Gemera
  • Koenigsegg Gemera
  • Koenigsegg Gemera
  • Koenigsegg Gemera
  • Koenigsegg Gemera
  • Koenigsegg Gemera
  • Koenigsegg Gemera
  • Koenigsegg Gemera
  • Koenigsegg Gemera
  • Koenigsegg Gemera
  • Koenigsegg Gemera
  • Koenigsegg Gemera
  • Koenigsegg Gemera
[1/14] Koenigsegg Gemera Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Koenigsegg
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach