Kolejna marka testuje wodorowego dostawczaka. Tym razem Ford

Ford to kolejny producent, który rozpoczyna eksperymenty nad wykorzystaniem technologii wodorowej w samochodach dostawczych. Testy E-Transita na wodór mają trwać trzy lata, a do współpracy zaangażowano kilku uznanych partnerów.

Wodorowy Ford E-TransitWodorowy Ford E-Transit
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ford
Kamil Niewiński

Chociaż w przypadku samochodów bezemisyjnych najwięcej nadal mówi się o autach elektrycznych na akumulatory (BEV), a ten stan rzeczy zapewne szybko się nie zmieni, producenci coraz odważniej spoglądają na wykorzystywanie w swoich samochodach wodoru. Od kilku lat robi to Toyota, ostatnio do testów konsumenckich swojego wodorowego Mastera oddało Renault, a teraz w ich ślady idzie Ford.

Amerykanie zaprezentowali model E-Transit zasilany wodorem w 2021 roku, jednak dopiero teraz rozpoczęto pełnoskalowe testy. Flota ośmiu egzemplarzy ma być sprawdzana przez trzy lata, a projekt jest podzielony na 6-miesięczne etapy. Priorytetem będzie nie tylko zbieranie danych dotyczących efektywności technologii, ale również poszukiwanie drogi na opłacalny recykling części wycofanych z użytku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wodorowy autobus Toyoty: Sora, podjeżdża sam na przystanek

Wodór jest w stanie wyeliminować problemy współczesnych elektrycznych samochodów dostawczych, czyli wysoką masę, długi czas ładowania i mały zasięg. Pojemne zbiorniki wodoru gwarantują możliwość przejechania większego dystansu na jednym tankowaniu, które trwa nieporównywalnie krócej niż łaadowanie. Dodatkowo taki system waży o wiele mniej niż masywny akumulator. To dlatego producenci samochodów chętnie zerkają na ewentualne zastosowanie wodoru w dostawczakach przyszłości.

Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥