Łada zapowiada pierwszego elektryka. Skądś już go znacie

Agresja Rosji na Ukrainę i związane z nią sankcje sprawiły, że tamtejsza motoryzacja cofnęła się o kilka dekad. Rosjanie nie zamierzają jednak porzucić "nowoczesności", stawiając na elektromobilność. Trzeba przyznać, że w dość grotestkowym wydaniu.

Dobrze znane kształtyDobrze znane kształty
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Łada
Aleksander Ruciński

Samochód, który widzicie na zdjęciach, to zapowiedź pierwszego elektryka Łady, konkretnie modelu e-Largus. To kompaktowe kombi, którego specyfikacja wciąż pozostaje nieznana. Nie przeszkadza to jednak rosyjskim mediom w snuciu śmiałych spekulacji.

Nieoficjalnie mówi się bowiem nawet o 400-kilometrowym zasięgu na pełnym ładowaniu. Samochód ma być oferowany w dwóch wersjach - jako pięcioosobowe kombi oraz dwuosobowy, użytkowy furgon. Zapewne zwróciliście uwagę na kształty, które do złudzenia przypominają inny, znany model.

Łada Largus jest bowiem niczym innym jak rosyjskim wcieleniemDacii Logan MCV, w którą Rosjanie postanowili teraz tchnąć elektrycznego ducha. Początki platformy B0, będącej bazą modelu, sięgają 2004 roku. Trudno więc mówić o przesadnie nowoczesnej konstrukcji.

Łada e-Largus - zapowiedź
Łada e-Largus - zapowiedź © mat. prasowe / Łada

Przedstawiciele Łady zapowiadają, że w zamierzają wypuścić serię jeżdżących prototypów w 2023 roku. Na deklaracje dotyczące startu seryjnej produkcji jest jednak jeszcze zbyt wcześnie. Powściągliwość w zapowiedziach raczej nie dziwi, szczególnie w obliczu problemów z jakimi boryka się rosyjski AvtoVAZ po rozstaniu z Renault.

Koncern odcięty od zachodnich komponentów wypuszcza na rynek skrajnie zubożone wersje swoich modeli, w których nie znajdziemy nawet poduszek powietrznych czy systemu ABS. Niewykluczone więc, że podzespołów niezbędnych do rozwoju e-Largusa również zabraknie.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku