Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka

Pierwszy LFA, którego produkcję zakończono w 2012 roku, dzięki potężnemu silnikowi V10 był jednym z najlepiej brzmiących aut w historii. Nowy nie brzmi w ogóle, ale za to wygląda świetnie.

Lexus LFA ConceptLexus LFA Concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lexus
Aleksander Ruciński

Nowy LFA Concept to elektryk. Marka nie ujawnia danych dotyczących mocy, zasięgu ani baterii, ale sugeruje, że rozwiązania zaprezentowane w koncepcie znajdą zastosowanie w przyszłości.

"Nazwa 'LFA' nie jest zarezerwowana dla aut spalinowych. Oznacza pojazd, który ucieleśnia technologie, jakie inżynierowie powinni zachować i przekazać dalej" - czytamy w materiale prasowym Lexusa.

Najważniejsza nowość to lekka i bardzo sztywna aluminiowa rama. Identyczna jak w zaprezentowanej równolegle Toyocie GR GT. Toyota jest jednak spalinowym V8, a Lexus elektrykiem.

Lexus RX - droższy nie zawsze oznacza lepszy

Stylistycznie LFA Concept jest bliski wcześniejszemu Sport Concept z Monterey. Panele nadwozia wyglądają na dopracowane pod produkcję, co sugeruje, że wersja seryjna nie odbiegnie daleko od zaprezentowanej formy.

Auto mierzy 4 690 mm długości, 2 040 mm szerokości i 2725 mm rozstawu osi. Jest więc o około 25 cm dłuższe i 15 cm szersze niż pierwszy LFA, ale wciąż nieco mniejsze niż wspomniana Toyota.

Kabina ma układ kokpitu skupiony na kierowcy. Zamiast klasycznych wskaźników jest zestaw ekranów, bez centralnego wyświetlacza multimediów. Czas pokaże, czy podobnie będzie w ewentualnej wersji produkcyjnej. Lexus na razie nie mówi o konkretnych terminach, ale jasno deklaruje, że sportowa przyszłość marki jest elektryczna.

  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
[1/15] Lexus LFA Concept Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Lexus
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟