Mieli robić tylko elektryki. Nagle wracają do aut spalinowych

Miały być tylko elektryki, ale plany się zmieniły. Lotus oficjalnie dołączył do grona marek, które zrewidowały swoją strategię na przyszłość i od razu zapowiedział coś specjalnego.

Lotus Emira Turbo SELotus Emira Turbo SE
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Mowa o mocnej hybrydzie stworzonej w technologii określanej mianem "Hyper Hybrid". To rozwiązanie, które pozwoli Lotusowi wejść jedną nogą w świat elektromobilności, przy jednoczesnym zachowaniu spalinowego charakteru auta.

System hybrydy plug-in zapewni do 1100 km zasięgu z pełnym bakiem i w pełni naładowaną baterią. Będzie też wyróżniał się zróżnicowanymi trybami działania. Poza w pełni elektrycznym oraz mieszanym (hybrydowym) Lotus zamierza bowiem zaoferować także tryb "gas only" pozwalający wymusić jazdę wyłącznie na silniku spalinowym. To dość zaskakujące, szczególnie że w codziennej eksploatacji silnik ma pełnić jedynie rolę generatora dla napędu elektrycznego.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zmiażdżyli luksusowe auta. Służby opublikowały wideo

Póki co Lotus nie zdradza szczegółów. Nie wyjaśnia też kiedy i w jakim modelu miałby konkretnie zadebiutować ów napęd. Wyzwaniem, tak jak w większości hybryd typu plug-in, wydaje się zachowanie relatywnie niskiej masy, która dotychczas była przecież wyróżnikiem samochodów Lotusa. Czas pokaże, jak Brytyjczycy pod chińskimi skrzydłami poradzą sobie z tym problemem.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy