Ma być kamieniem milowym marki. Wiemy, ile kosztuje

Audi od 2033 r. chce produkować wyłącznie auta elektryczne. Kluczowym elementem w dążeniu do tego celu jest niedawno pokazane Audi Q6 e-tron, które korzysta z nowej platformy PPE. Wreszcie doczekaliśmy się polskiego cennika, choć nie obfituje on w zbyt wiele wersji. Na początek klientom zaserwowano dwie odmiany.

Audi Q6 e-tronAudi Q6 e-tron
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński
Filip Buliński

Platforma PPE była zapowiadana od dawna i jak obiecywali Niemcy – ma być rewolucją. Pozwala ona na stosowanie rozwiązań obniżających zużycie energii o 30 proc. i zwiększających wydajność napędu o 33 proc. Za tym idzie także redukcja masy oraz zmniejszenie rozmiarów komponentów.

Kolejnym elementem dającym nowemu audi przewagę, są m.in. nowe silniki elektryczne – asynchroniczny na przedniej osi i synchroniczny z magnesami trwałymi na tylnej. Mogą one generować kolejno maksymalnie 190 KM i 275 Nm oraz 381 KM i 570 Nm.

Audi Q6 e-tron – ceny dla wersji silnikowych:

  • Q6 e-tron quattro (387 KM) – Base od 355 500 zł
  • SQ6 e-tron quattro (517 KM) – Base od 419 900 zł

W przypadku obu modeli znajdziemy ten sam akumulator o pojemności 100 kWh (94,9 kWh netto), który pozwoli przejechać do 625 km (w Q6) i 598 km (w SQ6). Na szybkiej ładowarce ma być możliwe uzupełnienie energii z mocą 270 kW, co ograniczy postój na punkcie ładowania do 21 min w przypadku ładowania od 10 do 80 proc. W przyszłości na wybranych rynkach mają pojawić się także słabsze odmiany z napędem na jedną oś oraz z mniejszym akumulatorem 83 kWh.

  • Audi Q6 e-tron
  • Audi Q6 e-tron
[1/2] Audi Q6 e-tron Źródło zdjęć: Audi | Audi

Chociaż cena Audi Q6 e-trona robi wrażenie, zdjęcia bazowej wersji — już niekoniecznie. Wystarczy rzut oka, żeby nabrać ochoty na dokupienie kilku opcji. Tym niemniej w podstawie dostaniecie 18-calowe felgi, materiałową tapicerkę, 3-strefową klimatyzację automatyczną, ogrzewanie kierownicy oraz przednich i tylnych siedzeń, dostęp bezkluczykowy, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, pompę ciepła, pakiet asystentów jazdy, czy LED-owe reflektory.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie