McLaren chce stworzyć wszechstronnego elektryka. Niekoniecznie SUV-a

McLaren, któremu nieobce są hybrydowe napędy, ma w planach kolejny krok w stronę elektryfikacji. Będzie nim pierwszy model w pełni zasilany prądem. Nie spodziewajcie się jednak superauta ani SUV-a.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © autokult | Stanisław Sobolewski
Aleksander Ruciński

Dyrektor techniczny McLarena Michael Leiters, w niedawnej rozmowie z magazynem "Auto Express", rzucił sporo światła na elektryczną przyszłość marki. Jak się okazuje, firma ma w planach auto na prąd, choć nie takie, jak można by się spodziewać.

Leiters twierdzi bowiem, że obecna technologia nie jest wystarczająca do budowy satysfakcjonującego supersamochodu na prąd. Firma zamierza więc zacząć do czegoś prostszego i bardziej przystępnego. Zgodnie z panującą modą, pierwszym, co przychodzi na myśl, jest SUV. Brytyjczycy mają jednak inny plan.

Leiters przyznaje, że firma skłania się "ku czemuś mniejszemu, co niekoniecznie musi być wyższe". Model ma spełniać dwa podstawowe wymogi: powinien być lekki, a jego cena nie może przekraczać 200 tys. dolarów.

Warto odnotować, że McLaren nie wyklucza partnerstwa w rozwoju elektromobilności. Możliwe, że Brytyjczycy sięgną po wsparcie bardziej popularnych producentów, posiadających większe doświadczenie w tworzeniu elektryków.

Wcześniej nieoficjalnie mówiono o Audi, lecz po tym jak Niemcy ogłosili chęć przejęcia Saubera w F1, perspektywa stała się bardziej odległa. W grę wchodzą bowiem kwestie wizerunkowe i konflikt interesów z uwagi na obecność McLarena w F1. Drugim prawdopodobnym kandydatem wydaje się BMW, choć póki co są to jedynie domysły.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie