Mercedes odświeżył EQS-a. Wygląda grzeczniej, ale czy lepiej?

Po trzech latach od rynkowego debiutu Mercedes zdecydował się odświeżyć swoją elektryczną limuzynę. EQS zyskał nowy przód, ale wszystko wskazuje, że wciąż będzie budził kontrowersje.

Mercedes-Benz EQS po liftinguMercedes-Benz EQS po liftingu
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes-Benz
Aleksander Ruciński

EQS w momencie debiutu zaskoczył wszystkich bardzo futurystycznym wyglądem, odbiegającym od spalinowych odpowiedników. Odważna strategia nie zapewniła jednak wielkiego sukcesu. Niemcy próbują więc poprawić sytuację, odświeżając wygląd modelu i upodabniając go do Klasy S.

Zdjęcia prasowe opublikowane z okazji premiery dobitnie świadczą o tym, że ma być skromniej i bardziej zachowawczo. Stonowana konfiguracja oparta na ciemnych barwach i delikatnych chromowanych dodatkach zdecydowanie odbiega od tego, co zaszokowało nas trzy lata temu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

18 rzeczy, których nie wiedzieliście, o nowym Mercedesie Klasy S

Całość dopełnia grill, a właściwie jego imitacja, która w płaskiej i zamkniętej powierzchni skrywa błyszczące poprzeczki tak typowe dla spalinowych modeli marki. Czy dzięki temu EQS wygląda lepiej? Oceńcie sami.

Pewnym jest za to, że łagodniejsze nadwozie mocno kontrastuje z krzykliwą kabiną, która teraz zyskała jeszcze więcej chromowanych wstawek. Plusem jest za to delikatnie zwiększona przestrzeń - tylne fotele przesunięto bowiem o 0,6 cm w stronę bagażnika.

Mercedes-Benz EQS
Mercedes-Benz EQS © Materiały prasowe | Mercedes-Benz

Nie sposób nie ucieszyć się także z zaktualizowanego napędu, który zyskał większą baterię o pojemności 118 kWh i nowe, wydajniejsze nastawy rekuperacji. Dzięki temu EQS przejedzie do 570 km na jednym ładowaniu.

Odświeżona limuzyna ze Stuttgartu trafi na rynek w najbliższych miesiącach. Czas pokaże, jak lifting wpłynie na ceny.

  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS po liftingu
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
  • Mercedes-Benz EQS
[1/48] Mercedes-Benz EQS Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Mercedes-Benz
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem