Opel Ampera-e może się zapalić. Producent radzi nie ładować akumulatora do pełna

W Niemczech dostrzeżono problem z możliwością wystąpienia samozapłonu w modelu Ampera-e, niedostępnym na naszym rynku, ale sprowadzanym w ramach importu prywatnego. Producent nie zaleca ładowania akumulatora do poziomu powyżej 90 proc.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Marcin Łobodziński

To pozostałości po współpracy z amerykańskim koncernem General Motors, do którego należał Opel i który dostarczył bazę do stworzenia Ampery-e. Model ten oparto na Chevrolecie Bolcie EV, który ma już kampanię serwisową w USA.

Około 1500 pojazdów wyprodukowanych w latach 2016-2019 jest dotkniętych tym problemem. Oczywiście dotyczy to rynku niemieckiego, ale warto wysłać w tej sprawie zapytanie do Opla w Niemczech, jeśli kupiło się takie auto w ramach importu. Jest już oprogramowanie, które nie pozwala ładować akumulatora do poziomu powyżej 90 proc. i takie ładowanie tego auta się zaleca. W USA użytkownikom Bolta EV zaleca się także parkowanie na świeżym powietrzu i z dala od ścian.

GM bada problem i w obawie przed niezadowoleniem klientów, którzy nie zrezygnują łatwo z tych dodatkowych 10 proc. pojemności akumulatora, szuka rozwiązania, które pozwalałoby w pełni korzystać z samochodu. Opel w tej chwili jest zdany na GM, a producentem baterii jest LG Chem.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥