Opel Ampera-e może się zapalić. Producent radzi nie ładować akumulatora do pełna

W Niemczech dostrzeżono problem z możliwością wystąpienia samozapłonu w modelu Ampera-e, niedostępnym na naszym rynku, ale sprowadzanym w ramach importu prywatnego. Producent nie zaleca ładowania akumulatora do poziomu powyżej 90 proc.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Marcin Łobodziński

To pozostałości po współpracy z amerykańskim koncernem General Motors, do którego należał Opel i który dostarczył bazę do stworzenia Ampery-e. Model ten oparto na Chevrolecie Bolcie EV, który ma już kampanię serwisową w USA.

Około 1500 pojazdów wyprodukowanych w latach 2016-2019 jest dotkniętych tym problemem. Oczywiście dotyczy to rynku niemieckiego, ale warto wysłać w tej sprawie zapytanie do Opla w Niemczech, jeśli kupiło się takie auto w ramach importu. Jest już oprogramowanie, które nie pozwala ładować akumulatora do poziomu powyżej 90 proc. i takie ładowanie tego auta się zaleca. W USA użytkownikom Bolta EV zaleca się także parkowanie na świeżym powietrzu i z dala od ścian.

GM bada problem i w obawie przed niezadowoleniem klientów, którzy nie zrezygnują łatwo z tych dodatkowych 10 proc. pojemności akumulatora, szuka rozwiązania, które pozwalałoby w pełni korzystać z samochodu. Opel w tej chwili jest zdany na GM, a producentem baterii jest LG Chem.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie