Pierwsze elektryczne AMG to luksusowa limuzyna. EQS 53 ma nawet 761 KM i 1020 Nm!

Stało się – sportowy oddział Mercedesa w końcu musiał wziąć się za elektryczne modele. Pierwszym z nich jest Mercedes-AMG EQS 53. Oto kierunek, w którym będzie podążać niemiecka marka.

Mercedes-AMG EQS 53 ma większy opór aerodynamiczny niż jego "zwykły" odpowiednik.Mercedes-AMG EQS 53 ma większy opór aerodynamiczny niż jego "zwykły" odpowiednik.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Żuchowicz
Mateusz Lubczański

Samochód na pierwszy rzut oka wygląda jak "zwykły" EQS z pakietem AMG, ale co wprawniejsze oko zauważy chromowane elementy pasa przedniego, większy spoiler czy nawet 22-calowe obręcze. Co ciekawe, AMG EQS 53 ma gorszy opór aerodynamiczny w stosunku do "standardowej" wersji – mówimy tu o Cx=0,23 względem Cx=0,20.

No dobrze, a co pod maską? Cóż, o ile nie można jej otworzyć to wiadomo, że AMG EQS jest napędzamy dwoma silnikami (po jednym na każdą oś). Łącznie mają 658 KM i 950 Nm, ale wystarczy zamówić pakiet Dynamic Plus i te wartości podnoszą się do 761 KM i 1020 Nm. To wystarczy, by przyspieszyć do setki w 3,4 s (standardowa wersja: 3,8 s). Prędkość maksymalna to 220 km/h, ale pakiet Dynamic Plus podnosi ją do 250 km/h.

Akumulator ma 107,8 kWh i oprzyrządowanie opracowane przez AMG. Dzięki temu zasięg wynosi 526 – 250 km, czyli mniej niż w standardowej wersji. To właśnie ogniwo sprawia, że auto waży 2655 kg!

Mercedes-AMG EQS 53 - wnętrze
Mercedes-AMG EQS 53 - wnętrze © mat. prasowe Mercedesa

Za utrzymanie tego AMG w ryzach będzie odpowiadać wielowahaczowe zawieszenie oparte na pneumatyce. Tylne koła są w stanie skręcić o 9 stopni w przeciwnym kierunku niż przednie, co ma poprawić zwinność EQS-a. Przednie hamulce mają tarcze o średnicy 415 mm, ale opcjonalnie można dobrać ceramiczne tarcze o rozmiarze 440 mm. Za większość hamowań będzie jednak odpowiadać rekuperacja energii.

Oczywiście ekipa z Affalterbach opracowała dźwięk silnika, który różni się w zależności od wybranego trybu jazdy. W środku, obok zestawu ekranów Hyperscreen, wykorzystano sztuczną skórę Artico. Ceny pierwszego elektrycznego modelu AMG nie są jeszcze znane, ale jedno jest pewne – tanio nie będzie.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/7] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie