Polska firma dostarczy ładowarki Ionity. Mowa o kilkuset urządzeniach

Ionity planuje zwiększyć liczbę punktów z 1600 do 7000, a pomoże w tym polska firma. Ekoenergetyka podpisała umowę z operatorem. Urządzenia spod Zielonej Góry uzupełnią istniejącą infrastrukturę.

Dotychczas Ionity wybierało urządzenia ABB i TritiumDotychczas Ionity wybierało urządzenia ABB i Tritium
Źródło zdjęć: © Fot. Michał Zieliński
Michał Zieliński

Polska Ekoenergetyka ma co świętować. Firma poinformowała o zleceniu dla Ionity, w ramach którego wyprodukuje i dostarczy kilkaset superszybkich ładowarek. Standardem dla operatora jest moc 350 kW, a dotychczas sięgał po urządzenia ABB i Tritium. Pojawienie się tu polskiej firmy jest więc nie lada wydarzeniem.

Tym samym klaruje się plan inwestycyjny Ionity, które ogłosiło, że do 2025 roku czterokrotnie zwiększy liczbę oferowanych punktów ładowania – do 7000. Obecnie jest to 1641 wtyczek dostępnych na 407 stacjach. W samej Polsce operator ma zaledwie pięć działających stacji, a kolejne pięć jest w drodze.

Ładowarka Ekoenergetyki na stacji Orlen
Ładowarka Ekoenergetyki na stacji Orlen © Fot. Michał Zieliński

Z kolei Ekoenergetyka to firma świetnie znana kierowcom aut elektrycznych. Polskie ładowarki o mocy 50 i 100 kW można spotkać m.in. na stacjach Orlenu. Ponadto jej urządzenia zostały zainstalowane np. w Niemczech, Francji, Norwegii czy Szwecji – łącznie firma mówi o ponad 150 miastach na świecie. Ekoenergetyka oferuje ładowarki nie tylko do samochodów osobowych, ale też autobusów elektrycznych.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny