Ionity zainwestuje 700 mln euro w rozwój sieci ładowania. Głównie przy autostradach

Sieć stacji szybkiego ładowania Ionity w najbliższych latach zyska kolejne punkty. Firma zapowiedziała, że zamierza znacząco rozbudować ofertę, przeznaczając na ten cel ponad 700 mln euro.

Stacji Ionity sukcesywnie przybywaStacji Ionity sukcesywnie przybywa
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

Ionity zostało założone w ramach spółki joint venture pomiędzy BMW, Fordem, Daimlerem i Volkswagenem. Niedawno dołączył do niej Hyundai. Producenci współtworzą tę organizację, by zapewnić swoim klientom dostęp do jak największej liczby szybkich stacji ładowania.

W październiku 2021 roku pierwsze takie punkty uruchomiono również w Polsce, przy MOP OIsze na autostradzie A1. Lokalizacja nie jest przypadkowa, gdyż Ionity stawia na ładowarki dostępne niekoniecznie w miastach, lecz głównie na trasie.

Możliwość ładowania mocą do nawet 350 kW sprawia, że cały proces może zamknąć się w kilkunastu minutach, nie zmuszając kierowcy do przesadnie długich przerw w podróży. Obecnie Ionity ma ponad 1500 punktów ładowania w 24 krajach Europy, a sieć jest sukcesywnie rozbudowywana.

Niebawem przybędzie kolejnych stacji oraz punktów w już istniejących lokalizacjach - zapowiada Ionity. Na ten cel przeznaczono ponad 700 mln euro. Wśród nowych stacji znajdą się równie większe huby z kawiarniami, myjniami i infrastrukturą pozwalającą odpocząć w podróży. Ionity określa tę koncepcję mianem "oazy".

Co warte odnotowania, stacje tego operatora są zasilane wyłącznie czystą energią. Także w Polsce, gdzie prąd do ładowarek jest dostarczany z farm wiatrowych. Na razie jest zbyt wcześnie by mówić o konkretnych liczbach. Biorąc jednak pod uwagę zapowiedzi Ionity, rozbudowa sieci będzie zdecydowanie zauważalna.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie