Ionity zainwestuje 700 mln euro w rozwój sieci ładowania. Głównie przy autostradach

Sieć stacji szybkiego ładowania Ionity w najbliższych latach zyska kolejne punkty. Firma zapowiedziała, że zamierza znacząco rozbudować ofertę, przeznaczając na ten cel ponad 700 mln euro.

Stacji Ionity sukcesywnie przybywaStacji Ionity sukcesywnie przybywa
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński

Ionity zostało założone w ramach spółki joint venture pomiędzy BMW, Fordem, Daimlerem i Volkswagenem. Niedawno dołączył do niej Hyundai. Producenci współtworzą tę organizację, by zapewnić swoim klientom dostęp do jak największej liczby szybkich stacji ładowania.

W październiku 2021 roku pierwsze takie punkty uruchomiono również w Polsce, przy MOP OIsze na autostradzie A1. Lokalizacja nie jest przypadkowa, gdyż Ionity stawia na ładowarki dostępne niekoniecznie w miastach, lecz głównie na trasie.

Możliwość ładowania mocą do nawet 350 kW sprawia, że cały proces może zamknąć się w kilkunastu minutach, nie zmuszając kierowcy do przesadnie długich przerw w podróży. Obecnie Ionity ma ponad 1500 punktów ładowania w 24 krajach Europy, a sieć jest sukcesywnie rozbudowywana.

Niebawem przybędzie kolejnych stacji oraz punktów w już istniejących lokalizacjach - zapowiada Ionity. Na ten cel przeznaczono ponad 700 mln euro. Wśród nowych stacji znajdą się równie większe huby z kawiarniami, myjniami i infrastrukturą pozwalającą odpocząć w podróży. Ionity określa tę koncepcję mianem "oazy".

Co warte odnotowania, stacje tego operatora są zasilane wyłącznie czystą energią. Także w Polsce, gdzie prąd do ładowarek jest dostarczany z farm wiatrowych. Na razie jest zbyt wcześnie by mówić o konkretnych liczbach. Biorąc jednak pod uwagę zapowiedzi Ionity, rozbudowa sieci będzie zdecydowanie zauważalna.

Wybrane dla Ciebie
Exlantix – nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix – nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy Mercedes GLC wyceniony w Polsce. Na razie tylko w jednej wersji napędu
Nowy Mercedes GLC wyceniony w Polsce. Na razie tylko w jednej wersji napędu
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a