Polskie silniki elektryczne trafią do jednośladów i ciężarówek. Firma podpisała umowę licencyjną
Produkcja silników i falowników konstrukcji polskiej firmy Elimen Group ma ruszyć w 2024 r. Najmocniejsze mają mieć nawet 360 kW i aż 3200 Nm i trafią do ciężarówek. W przyszłości polski start-up ma dostarczyć indyjskiemu Flashowi także technologię produkcji napędu do aut osobowych.
01.03.2023 | aktual.: 01.03.2023 18:06
Niedawno informowaliśmy o podpisaniu porozumienia między polskim start-upem Elimen Group a indyjskim potentatem w dziedzinie produkcji podzespołów do pojazdów elektrycznych. Teraz obie firmy podpisały umowę licencyjną, która przypieczętowała wcześniejsze rozmowy i ustalenia.
Na jej mocy polska firma dostarczy technologię na produkcję zarówno silników elektrycznych, jak i falowników. Pierwszy etap współpracy zakłada cztery rodziny silników o mocy 5,7, 16, 180 oraz 360 kW o szczytowym momencie równym kolejno 25, 64, 360 oraz 3200 Nm, które trafią zarówno do motocykli, autobusów, jak i ciężarówek.
Specjalnie do tego na zostać uruchomiona w pełni zautomatyzowana linia produkcyjna. Kolejny etap współpracy zakłada zaprojektowanie przez Polaków silników do samochodów osobowych, ciągników siodłowych oraz do ciężkich pojazdów drogowo-budowlanych. Choć wartość kontraktu nie została podana, Flash planuje w ciągu dwóch lat przeznaczyć na współpracę z Elimenem ponad 80 mln zł.
– Cieszymy się ze współpracy z Elimen Group, ponieważ to ważny etap w drodze do transformacji branży motoryzacyjnej na jednym z największych rynków świata – mówił przy okazji popisania umowy Sanjeev Vasdev, dyrektor zarządzający oraz główny udziałowiec Flash Electronics.
Produkcja silników polskiej konstrukcji ma ruszyć w trzecim kwartale 2024 r.