Polskie silniki elektryczne trafią do jednośladów i ciężarówek. Firma podpisała umowę licencyjną

Produkcja silników i falowników konstrukcji polskiej firmy Elimen Group ma ruszyć w 2024 r. Najmocniejsze mają mieć nawet 360 kW i aż 3200 Nm i trafią do ciężarówek. W przyszłości polski start-up ma dostarczyć indyjskiemu Flashowi także technologię produkcji napędu do aut osobowych.

Biuro projektowe Elimen GroupBiuro projektowe Elimen Group
Źródło zdjęć: © Elimen Group | Bartosz Zabielski
Filip Buliński

Niedawno informowaliśmy o podpisaniu porozumienia między polskim start-upem Elimen Group a indyjskim potentatem w dziedzinie produkcji podzespołów do pojazdów elektrycznych. Teraz obie firmy podpisały umowę licencyjną, która przypieczętowała wcześniejsze rozmowy i ustalenia.

Na jej mocy polska firma dostarczy technologię na produkcję zarówno silników elektrycznych, jak i falowników. Pierwszy etap współpracy zakłada cztery rodziny silników o mocy 5,7, 16, 180 oraz 360 kW o szczytowym momencie równym kolejno 25, 64, 360 oraz 3200 Nm, które trafią zarówno do motocykli, autobusów, jak i ciężarówek.

Wizyta Elimen Group w zakładzie w Indiach
Wizyta Elimen Group w zakładzie w Indiach © Elimen Group | Elimen Group

Specjalnie do tego na zostać uruchomiona w pełni zautomatyzowana linia produkcyjna. Kolejny etap współpracy zakłada zaprojektowanie przez Polaków silników do samochodów osobowych, ciągników siodłowych oraz do ciężkich pojazdów drogowo-budowlanych. Choć wartość kontraktu nie została podana, Flash planuje w ciągu dwóch lat przeznaczyć na współpracę z Elimenem ponad 80 mln zł.

– Cieszymy się ze współpracy z Elimen Group, ponieważ to ważny etap w drodze do transformacji branży motoryzacyjnej na jednym z największych rynków świata – mówił przy okazji popisania umowy Sanjeev Vasdev, dyrektor zarządzający oraz główny udziałowiec Flash Electronics.

Produkcja silników polskiej konstrukcji ma ruszyć w trzecim kwartale 2024 r.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem