3-cylindrowe silniki w land roverach. Evoque i Discovery Sport dostaną hybrydy plug-in

Brytyjczycy dołączają do grona producentów SUV-ów oferowanych także z hybrydowym napędem typu plug-in. Klienci chętni na zakup modeli Evoque i Discovery Sport będą mogli teraz zdecydować się na ekologiczny wariant oparty na benzynowym, trzycylindrowym silniku o pojemności 1,5 litra.

Evoque z wtyczką zaskakuje mocą i osiągami.Evoque z wtyczką zaskakuje mocą i osiągami.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Hybrydy plug-in sukcesywnie zyskują na popularności. Upodobali je sobie w szczególności producenci z segmentu premium, oferujący duże SUV-y oraz limuzyny. Brytyjski Land Rover również nie zamierza ograniczać się wyłącznie do diesli i jednostek benzynowych. Do gamy Evoque i Discovery Sport dołącza właśnie wersja z 3-cylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 litra, wspomaganym wydajną jednostką elektryczną.

Motor spalinowy - choć niewielki - charakteryzuje się zaskakująco wysoką mocą. Generuje bowiem aż 200 KM, a dzięki wsparciu silnika elektrycznego wartość ta wzrasta do imponujących 308 KM. Maksymalny moment obrotowy na poziomie 540 Nm również nie rozczarowuje.

Takie parametry przekładają się na bardzo dobre osiągi. Evoque P300e rozpędza się do setki w 6,4 sekundy. Discovery Sport potrzebuje 0,2 sekundy więcej. Co ważne, obydwa modele mogą jeździć wyłącznie na prądzie. Maksymalny zasięg wyniesie wówczas 60-65 km.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Klienci powinni też docenić możliwość szybkiego ładowania. Korzystając z odpowiednio mocnej ładowarki, zapełnimy 80 proc. pojemności akumulatora w 30 minut. Dzięki temu brytyjskie SUV-y mogą pochwalić się wyjątkowo niskim spalaniem. Producent twierdzi, że Evoque potrzebuje tylko 1,4, a Discovery Sport 1,6 litra benzyny na pierwsze 100 km.

Za przeniesienie napędu na przednią oś odpowiada oczywiście silnik spalinowy. Elektryczny napędza natomiast tylne koła, a wszystkim steruje 8-stopniowa automatyczna przekładnia. Chętnych na taki zestaw nie powinno zabraknąć, choć wiele zależy od cen - polskie poznamy zapewne w najbliższych tygodniach. Pierwsze egzemplarze powinny trafić do klientów latem tego roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/19] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy