Renault Clio i Captur E-Tech. Polskie ceny hybrydowych modeli

Hybrydowe wersje miejskich modeli Renault oficjalnie wjechały do polskich salonów. Niestety jak w przypadku większości aut z alternatywnym napędem, nie są to przesadnie tanie propozycje. Ile trzeba wyłożyć za francuską serię E-Tech?

Captur w przeciwieństwie do Clio jest hybrydą typu plug-in.Captur w przeciwieństwie do Clio jest hybrydą typu plug-in.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Choć hybrydowe Clio i Captura E-Tech łączy ta sama nazwa, są to modele, które dość mocno się od siebie różnią. I wcale nie chodzi o to, że Clio jest hatchbackiem, a Captur crossoverem. Różnice dostrzeżemy też w samym napędzie.

Zarówno Clio, jak i Captur wykorzystują ten sam benzynowy silnik 1,6 i na tym kończą się cechy wspólne. Clio jest bowiem zwykłą hybrydą z baterią o pojemności 1,2 kWh (230 V) i skromniejszym, dodatkowym silnikiem elektrycznym. Łączna moc takiego zestawu to 140 KM.

Captur z kolei jest hybrydą typu plug-in, co oznacza możliwość ładowania z gniazdka i podróżowania wyłącznie na prądzie. Znajdziemy tu baterię o pojemności 10,4 kWh (400 V) i aż dwa silniki elektryczne, które zwiększają moc systemową do 160 KM. Ile trzeba za to wszystko zapłacić?

W przypadku Captura sprawa jest prosta. Do wyboru mamy bowiem tylko jeden napęd i jedną wersję wyposażenia - Intens. Kusi ona m.in. automatyczną klimatyzacją, dwukolorowym nadwoziem, czy systemem bezkluczykowym. Niestety jak większość hybryd plug-in nie jest tania - Renault życzy sobie aż 129 400 zł. W przypadku Clio będzie taniej, nie mówiąc już o większym wyborze wersji.

Renault Clio E-Tech Hybrid - wersje wyposażenia:

  • Zen - od 88 400 zł - standardem jest pełne oświetlenie LED, czujnik zmierzchu, klimatyzacja manualna oraz system multimedialny Easy Link z 7-calowym ekranem.
  • Intens - od 92 900 zł - dodatkowo możemy tu liczyć na skórzaną kierownicę, automatyczne światła drogowe, czy 16-calowe felgi aluminiowe.
  • R.S. Line - od 97 900 zł - sportowo nacechowana odmiana wyróżniająca się przede wszystkim pakietem aerodynamicznym, 17-calowymi felgami oraz grafitową tapicerką z czerwonymi przeszyciami.
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy