Renault prezentuje hybrydy: Captur E-Tech Plug-in oraz Clio E-Tech

Hybrydowe Renault Captur oraz Clio były już zapowiedziane, ale dopiero teraz doczekały się oficjalnej premiery. Nazywają się E-Tech i mają różne napędy. Ten pierwszy jest hybrydą typu plug-in, a drugi korzysta z tradycyjnego rozwiązania.

Renault Clio i Captur E-Tech trafią do salonów w najbliższych miesiącach.Renault Clio i Captur E-Tech trafią do salonów w najbliższych miesiącach.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Klienci decydujący się na model Clio lub Captur będą mogli wybrać teraz bardziej ekonomiczną i ekologiczną opcję, będącą ciekawą alternatywą dla typowych napędów spalinowych. Co więcej, są to całkiem mocne zestawy, które gdy będzie trzeba, zapewnią więcej niż przyzwoite osiągi.

Captur E-Tech to hybryda typu plug-in, co oznacza, że silnik elektryczny poza wspomaganiem jednostki spalinowej podczas codziennej jazdy może też samodzielnie napędzać auto. Pod warunkiem, że nie przekraczamy 135 km/h. Maksymalny zasięg na w pełni naładowanym akumulatorze o pojemności 9,8 kWh wynosi 50 km.

Pod maską znajdziemy benzynowy silnik 1,6 wspierany dwoma elektrycznymi generatorami. Taki zestaw zapewnia imponującą, łączną moc 160 KM, co jest więcej niż wystarczającą wartością w małym crossoverze. Za przeniesienie napędu na przednie koła odpowiada natomiast nowa, bezstopniowa przekładnia z automatycznie dobieranymi trybami pracy w zależności od obciążenia i stylu jazdy.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Renault chwali się, że dzięki zastosowaniu dwóch silników elektrycznych - jednego zintegrowanego z rozrusznikiem, a drugiego w całości oddelegowanego do napędu - oraz nietypowej przekładni udało się uzyskać bardzo płynny start oraz gładką pracę całego systemu.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Clio jest pozbawione wtyczki i korzysta ze skromniejszego układu. Akumulator ma pojemność 1,2 kWh, a moc jednostki napędowej wynosi 140 KM. Niższe jest również napięcie, pod którym działa system hybrydowy - w Capturze to 400V, a w Clio tylko 230.

Renault twierdzi, że obie propozycje powinny świetnie sprawdzić się w warunkach miejskich, w których za napęd odpowiadać ma głównie jednostka elektryczna działająca także podczas przyspieszania do prędkości nawet 80 km/h. O tym jak naprawdę jeździ się hybrydowymi Renault, powinniśmy przekonać się za kilka miesięcy. Ceny jak na razie pozostają nieznane, a to od nich w dużej mierze zależy sukces obydwu modeli.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/23] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy