Dostawcze renault z napędem wodorowym. Pierwszy model jeszcze w tym roku

Renault Kangoo Z.E. Hydrogen ma pojawić się we Francji jeszcze pod koniec tego roku. Większy Master Z.E. Hydrogen wejdzie na rynek dopiero za rok
Renault Kangoo Z.E. Hydrogen ma pojawić się we Francji jeszcze pod koniec tego roku. Większy Master Z.E. Hydrogen wejdzie na rynek dopiero za rok
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

23.10.2019 15:51, aktual.: 13.03.2023 13:50

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Przyszłość nie należy wyłącznie do samochodów elektrycznych. Producenci równolegle rozwijają technologię wodorową, a auta z takim napędem oferują już Toyota, Honda oraz Hyundai. Teraz do tego grona dołącza Renault, które wprowadzi na rynek wodorowe dostawczaki.

Gdy coraz więcej mówi się o emisji dwutlenku węgla, a kolejne miasta zastanawiają się nad wprowadzeniem stref zakazujących wjazdu samochodom spalinowym, producenci przygotowują nie tylko bezemisyjne samochody osobowe, ale także auta dostawcze. Renault, które ma już w ofercie elektryczne wersje Kangoo i Mastera, teraz uzupełnia portfolio o modele wodorowe.

Zasięg obu aut ma wynosić ponad 300 km na 1 tankowaniu
Zasięg obu aut ma wynosić ponad 300 km na 1 tankowaniu© fot. mat. prasowe

Kangoo Z.E. Hydrogen i Master Z.E. Hydrogen mają być skierowane do firm transportowych, działających w dużych miastach oraz tych, które świadczą usługi międzymiastowe. Zastosowanie ogniw wodorowych ma znacznie podnieść zasięg w porównaniu z akumulatorowymi autami elektrycznymi.

Większy Master będzie mógł przejechać do 350 km i będzie dostępny w 2 wersjach – jako blaszak oraz z podwoziem do zabudowy. Zbiorniki z wodorem będą umieszczone poza przestrzenią ładunkową, dzięki czemu nie ucierpi ona na funkcjonalności. Producent zapewnia że Master przybierze na masie 200 kg. W zależności od wersji, kierowca będzie miał do dyspozycji od 10,8 do 20 m3 przestrzeni ładunkowej.

Dużym plusem jest czas napełnienia zbiorników - od 5 do 10 minut
Dużym plusem jest czas napełnienia zbiorników - od 5 do 10 minut© fot. mat. prasowe

W mniejszym Kangoo na jednym tankowaniu będzie można przejechać do 370 km (o 140 km więcej niż w Kangoo Z.E. z czysto elektrycznym napędem) i, podobnie jak w Masterze, dodatkowe oprzyrządowanie nie zakłóci przestrzeni ładunkowej, która wynosi 3,9 m3. Masa pojazdu wzrośnie tym samym o 110 kg.

Renault Kangoo Z.E. Hydrogen ma się pojawić we Francji już pod koniec 2019 roku. Niestety, nowoczesna technologia idzie w parze z ceną, a ta ma wynosić aż 48 300 euro (ok. 207 tys. zł). Czy przedsiębiorcy są gotowi, aby zapłacić tyle za niewielki samochód dostawczy?

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]
Źródło artykułu:WP Autokult