Koniec epoki. Nie będzie już spalinowego Golfa

Wszystko wskazuje, że obecna, ósma generacja Golfa będzie ostatnią w historii modelu. Volkswagen nie wyklucza dalszego korzystania z nazwy, choć już w elektrycznych projektach.

Volkswagen Golf VIIIVolkswagen Golf VIII
Źródło zdjęć: © Autokult | Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Zaskakującą informacją w niedawnym wywiadzie udzielonym "Automobilwoche" podzielił się sam Thomas Schaefer, szef marki Volkswagen. Zapytany o następcę Golfa przyznał, że auto niebawem przejdzie facelifting.

"To stawia go w świetnej pozycji do końca dekady. Potem będziemy musieli zobaczyć, jak zmieni się ten segment. Jeśli świat będzie rozwijał się zupełnie inaczej, niż oczekujemy, możemy pomyśleć nad nowym modelem. Ale nie spodziewam się, że tak się stanie. Na razie nie jest to planowane" - wyjaśnił Schaefer.

Nie oznacza to jednak, że Volkswagen zrezygnuje z kultowej nazwy, która od 1974 roku silnie działa na klientów.

"To jasne, że nie zrezygnujemy z kultowych nazw, takich jak Golf, Tiguan i GTI, ale przeniesiemy je do świata elektrycznego" – powiedział Schaefer. "Lecz w szczególności w przypadku Golfa trzeba zachować ostrożność. Nazwa i charakter musi pasować do genów" - dodał.

W związku z powyższym elektryczny następca Golfa zadebiutuje nie wcześniej niż w 2028 roku. Właśnie wtedy Volkswagen zamierza w pełni uruchomić platformę SSP różniącą się nie tylko technicznie, lecz przede wszystkim stylistycznie od MEB wykorzystywanej np. w ID.3.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie