Spora awaria Volkswagena naprawiona. Stanęły fabryki, koncern szuka przyczyny

Poważna awaria w globalnej sieci Grupy Volkswagena sprawiła, że większość placówek koncernu w Niemczech musiała tymczasowo wstrzymać swoją produkcję. Problem został zażegnany, lecz teraz konieczne jest znalezienie przyczyny usterki.

Zakład Volkswagena w ZwickauZakład Volkswagena w Zwickau
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Kamil Niewiński

Według ustaleń Reutersa, które zostały potwierdzone wewnątrz koncernu, problemy rozpoczęły się około godziny 12:30 czasu polskiego w środę, 27 września. Bliżej nieokreślony problem związany z globalną siecią IT niemieckiego giganta całkowicie sparaliżował pracę jego placówek. Okazuje się jednak, że nocne wysiłki mające na celu wyeliminowanie awarii przyniosły oczekiwany skutek.

Grupa Volkswagena poinformowała czwartkowego poranka, że usterka została rozwiązana. Koncern odmówił jednak odpowiedzi dziennikarzom na pytanie, co dokładnie było powodem tak ogromnej awarii. Wiemy tylko, dość ogólnie, o poważnej awarii IT. Nie wiemy natomiast, jak poważne straty finansowe i produkcyjne poniósł VAG w wyniku całej sytuacji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy Tiguan - kolejny roztopiony Volkswagen?

Globalna sieć produkcyjna zaczęła jednak znów działać i to dla koncernu bardzo istotna informacja. Awaria sprawiła bowiem, że mocno spowolniły bądź stanęły fabryki w Wolfsburgu, Emden, Osnabruck, Hanowerze, Zwickau i Dreźnie, a więc najważniejsze ośrodki dla VAG-a w ojczyźnie koncernu. Oberwało się również zakładom podzespołów w Brunszwicku, Kassel, Chemnitz i Salzgitter.

Teraz Volkswagen ma zamiar podjąć mocne wysiłki w kierunku ustalenia przyczyny awarii. Niemal na pewno incydent ten nie miał według komunikatu Grupy Volkswagena związku z atakiem zewnętrznym na sieć. Ustabilizowanie sytuacji pozwala na znalezienie źródła kłopotów. Nie można bowiem wykluczyć, że te nie pojawią się jeszcze raz w przyszłości.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem