SsangYong zapowiada elektryczne Korando. To pierwszy model marki zasilany prądem

SsangYong opublikował wizualizację prezentującą elektryczne Korando. Producent chwali się, że samochód będzie zapewniał najlepsze przyspieszenie w segmencie. To odważna deklaracja. A jak wyglądają szczegóły techniczne?

Podświetlane logo będzie głównym wyróżnikiem modelu.Podświetlane logo będzie głównym wyróżnikiem modelu.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Pierwszy elektryczny ssangyong powinien zadebiutować jeszcze w tym roku. Koreański producent podgrzewa już atmosferę przed debiutem publikując oficjalną zapowiedź projektu oznaczanego jako Korando E100 i dzieląc się kilkoma szczegółami technicznymi.

Sądząc po wizualizacjach, w kwestii wyglądu auto nie będzie się znacząco różnić od spalinowej odmiany, co dla wielu klientów może być sporą zaletą. Zachowawczo wystylizowane elektryki to rzadkość, co może pomóc SsangYongowi w przyciągnięciu bardziej konserwatywnych klientów.

Różnice ograniczą się głównie do detali z zakresu aerodynamiki i... podświetlanego logo w atrapie chłodnicy. Swoją drogą na podobny zabieg zdecydował się niedawno Nissan w modelu Ariya. A jak wygląda kwestia samego napędu?

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Elektryczny silnik ma generować 190 KM mocy i współpracować z akumulatorem o pojemności 61,5 kWh. Maksymalny obiecywany zasięg według cyklu NEDC to 420 km. Co ciekawe, SsangYong chwali się też najlepszym przyspieszeniem w klasie, choć nie podaje żadnych konkretów. Wiadomo za to, że prędkość maksymalna wyniesie 153 km/h.

Więcej szczegółów dotyczących pierwszego elektrycznego ssangyonga powinno pojawić się już niebawem. Sukces, jak zwykle w takich przypadkach, będzie zależał przede wszystkim od ceny.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania