Suzuki eVX będzie pierwszym elektrykiem marki. Jest coraz bliższy produkcji

W Tokio Suzuki zaprezentowało crossovera eVX. Będzie to model nieco większy od Vitary, ale co najważniejsze - to pierwszy w pełni elektryczny model, który do tego będzie dostępny globalnie.

Suzuki eVXSuzuki eVX
Źródło zdjęć: © Autokult.pl | Szymon Jasina
Szymon Jasina

Suzuki podczas Japan Mobility Show na swoim stoisku pokazało cały zestaw pojazdów koncepcyjnych - nie tylko samochodów, ale też skutery czy pojazdy do transportu osobistego. Jednak dwa najważniejsze modele dla polskich klientów to zapowiedzi nowego Swifta i crossovera eVX. Ten pierwszy skierowany jest do bardziej konserwatywnych klientów, co oznacza napęd spalinowy (oczywiście w wydaniu hybrydowym), natomiast drugi będzie pierwszym elektrykiem marki z Hamamatsu.

Oba te modele łączy też jeszcze jedno. Choć oba zaprezentowano jako koncepty, to już na pierwszy rzut oka widać, że są bliskie produkcji. Jednak to Suzuki eVX zmieni się bardziej przed pojawieniem się u dealerów - przynajmniej w środku. Z zewnątrz japoński crossover wygląda nowocześnie i może się podobać, ale nie jest ekstremalnie futurystyczny. Zatem, gdyby wymienić lusterka na większe, w takiej formie mógłby trafić do sprzedaży.

Suzuki eVX
Suzuki eVX © Autokult.pl | Szymon Jasina

Koncept Suzuki eVX-a był już pokazany w styczniu 2023 r. w Indiach, ale od tego czasu nieco przeprojektowano nadwozie i teraz pierwszy raz mogliśmy zobaczyć też kabinę auta. W środku jest już bardziej koncepcyjnie, ale trzymam kciuki, aby Suzuki wystarczyło odwagi i projekt końcowy nie różnił się mocno od tego, co zobaczyliśmy w Tokio.

Szeroki ekran na minimalistycznej i stylowej desce rozdzielczej wygląda świetnie. Podobnie jak tunel środkowy. Raczej nie ma co oczekiwać kierownicy przypominającej kształtem te montowane w bolidach wyścigowych, podobnie jak foteli, które dobrze wyglądają, ale nie są najwygodniejsze. Jednak jeśli Suzuki zachowa ten kierunek projektu kabiny, to na pewno zachęci niejednego klienta.

Suzuki eVX
Suzuki eVX © Autokult.pl | Szymon Jasina

Sam koncept mierzy 4,3 m długości, 1,8 m szerokości i 1,6 m wysokości. Choć nie podano szczegółów, to zasięg ma wynosić ok. 500 km, a samochód ma mieć napęd na cztery koła. I tu pojawia się pytanie - czy to kolejny etap współpracy z Toyotą? Choć eVX jest nieco mniejszy od BZ4X-a, to dane o napędzie sugerują możliwość pokrewieństwa tych modeli. Wspólna technologia przy różnym wyglądzie? To brzmi jak dobry pomysł.

  • Suzuki eVX
  • Suzuki eVX
  • Suzuki eVX
  • Suzuki eVX
  • Suzuki eVX
  • Suzuki eVX
  • Suzuki eVX
  • Suzuki eVX
[1/8] Suzuki eVX Źródło zdjęć: Autokult.pl | Szymon Jasina
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥