Test: Mercedes C300e – 100 km na samym prądzie

Hybrydy plug-in mają swoich fanów, ale do tej pory ich użyteczność była ograniczona – nie tylko pod względem zasięgu, ale często i pomniejszonej przestrzeni bagażowej. Po poprzedniej hybrydowej klasie C Mercedes miał sporo do nadrobienia, ale dajcie mu drugą szansę – teraz odpłaca się z nawiązką!

Mateusz Raczyński

Mercedes C300e – test wideo

Chociaż do tej pory hybrydy plug-in znajdowały coraz więcej klientów, ich użyteczność była trochę ograniczona. Choć 50 km zasięgu na silniku elektrycznym to średni dystans, jaki pokonuje większość kierowców, to jednak nie odpowiada na potrzeby wszystkich. Korzystanie z takiej hybrydy wymaga też codziennego ładowania. A jeśli nie masz, gdzie tego robić, to kończysz z samochodem, który przez większość czasu wozi tylko zbędny balast w postaci akumulatorów.

Zupełnie inaczej może być w przypadku nowego Mercedesa Klasy C z napędem 300e. To hybryda, która osiąga solidne 313 KM i 550 Nm oraz przyspiesza od zera do 100 km/h w 6,1 s, ale najważniejsze, że może pochwalić się zasięgiem aż 100 km na silniku elektrycznym.

To zasługa akumulatora, który mieści ponad 25 kWh – więcej niż w pierwszym, w pełni elektrycznym Nissanie Leafie. Takie deklaracje co do zasięgu najlepiej jednak zderzyć z rzeczywistością, więc sprawdziłem, ile uda mi się przejechać C300e na samym prądzie. Wyniki w filmie.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy