Test: Toyota bZ4X – dlaczego nie można już jej mieć na własność?

Toyota od dawna kojarzona jest ze skutecznymi napędami hybrydowymi, ale prócz kilku eksperymentalnych projektów nie słyszeliśmy o elektrycznych samochodach tej marki. Relatywnie późno takie modele pojawiły się na innych rynkach, natomiast dla klientów europejskich bezemisyjna toyota to nowość.

Maciej Gomułka

Toyota bZ4X – test wideo

Toyota uderza w punkt, jeśli chodzi o trendy, bo popularność SUV-ów nie słabnie, a zainteresowanie samochodami elektrycznymi zaczyna być coraz większe.

Model bZ4X to pierwszy z serii samochodów o takim napędzie, które będą oznaczane symbolem bZ (Beyond Zero). Pozostały człon nazwy określa rozmiar i charakter nadwozia.

W kwestii rozmiarów i ceny samochód jest plasowany między Toyotą RAV4 a Highlanderem. Zbudowany został na platformie eTNGA i oferuje kierowcy i pasażerom sporo miejsca. Kwestia stylistyki może podzielić fanów motoryzacji, ale nie sposób nie zauważyć pewnych analogii, chociażby z modelem Mirai.

Toyota daje solidną gwarancję na akumulatory i deklaruje, że zasięg – w połączeniu z czasem ładowania – usatysfakcjonuje osoby, które myślą o aucie elektrycznym nie tylko w kontekście jazdy po mieście. O jakich konkretnie parametrach mowa? Jak bZ4X się prowadzi? I o co chodzi z tym zakupem? Wszystkiego dowiecie się w filmie. Zapraszamy do oglądania.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem