Toyota RAV4 Prime to hybryda plug-in o mocy aż 306 KM 

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Toyota nareszcie oficjalnie pochwaliła się modelem RAV4 w hybrydowej odmianie plug-in. Auto wyróżnia się nie tylko możliwością ładowania z gniazdka i podróżowania wyłącznie na prądzie. Prawdziwym zaskoczeniem jest moc napędu, która wynosi aż 306 KM.

Wersja plug-in z pewnością przyczyni się do wzrostu popularności modelu RAV4.Wersja plug-in z pewnością przyczyni się do wzrostu popularności modelu RAV4.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Oferowane dotychczas standardowe wydanie RAV4 Hybrid, wykorzystujące 2,5-litrowy silnik benzynowy wsparty jednostką elektryczną oferowało 178 KM mocy. W przypadku wersji Prime plug-in można więc mówić o prawdziwej rewolucji. Dodatkowe 128 KM sprawi, że japoński crossover nabierze charakteru i będzie w stanie dać znacznie więcej przyjemności z jazdy.

Auto zadebiutowało właśnie na salonie samochodowym w Los Angeles. Na razie nie wiemy, czy trafi do Europy, ale mamy ogromną nadzieję, że tak się stanie. Chcielibyśmy na własnej skórze sprawdzić, czy to faktycznie najoszczędniejsza, najbardziej przyjazna środowisku i oczywiście najszybsza wersja modelu RAV4. Według zapewnień producenta auto ma osiągać setkę w zaledwie 6,1 sekundy.

Co ważne, wersja plug-in wykorzystuje ten sam, 2,5-litrowy, benzynowy silnik co standardowa hybryda. Tutaj jednak jest on wsparty znacznie mocniejszym motorem elektrycznym, dzięki czemu łączna moc jest tak imponująca. Oczywiście mamy tu do czynienia z napędem na cztery koła - jednostka spalinowa zasila przednią oś, a elektryczna tylną.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Jak przystało na hybrydę typu plug-in, auto można ładować z gniazdka, by zapełnić baterie pozwalające przejechać około 60 km na pełnym ładowaniu. Gdy zabraknie prądu, do akcji znów włączy się napęd spalinowy, który także uczestniczy w procesie ładowania akumulatorów. Takie rozwiązanie cieszy się coraz większą popularnością wśród amerykańskich klientów, którzy chcą korzystać z zalet napędu spalinowego, przy jednoczesnym użyciu silnika elektrycznego podczas codziennych przejazdów na krótkich dystansach.

Obiecywane średnie spalanie oscyluje w granicach 2,6 litra na 100 km. Należy jednak pamiętać, że w dystans pomiarowych 100 km wliczone jest 50-60 km przejechane na samym prądzie. Gdy ten się wyczerpie, wartość ta wzrośnie ponad dwukrotnie, co jeśli weźmiemy pod uwagę rozmiar i masę auta oraz jego osiągi, nie powinno być rozczarowującym wynikiem. Niebawem powinniśmy poznać przyszłość ewentualnej europejskiej odmiany tego modelu.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/28] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie