Toyota zwiększa starania. Chce mocno podkręcić sprzedaż elektryków

Toyota wyjątkowo późno dołączyła do grona producentów, którzy zaangażowali się w produkcję samochodów elektrycznych. Japończycy jednak szybko chcą nadrobić zaległości i zacząć sprzedawać elektryki w znaczących ilościach.

Toyota bZ4XToyota bZ4X
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ireneusz Rek
Kamil Niewiński

Toyota była pionierem w kontekście wprowadzania na rynek całkowicie powszechnych obecnie jednostek hybrydowych - to zdanie nie budzi żadnych kontrowersji. W obliczu tego, że technologia elektryczna stosowana w motoryzacji jest przez Japończyków rozwijana od dziesięcioleci, a pierwsza hybryda w postaci Priusa weszła na rynek w 1997 r., dziwić może fakt, że pierwszy seryjny elektryk spod szyldu Toyoty wyszedł po… pierwszym seryjnym aucie wodorowym.

Toyota bZ4X oficjalnie została ukazana w 2021 r. i nadal jest jedynym elektrykiem w światowej gamie Toyoty. Widać było zresztą, że w ostatnich latach o wiele bardziej niż autami EV japoński koncern był zaprzątnięty dalszym rozwijaniem hybryd. W 2022 r. Toyota i Lexus sprzedały bowiem łącznie mniej niż 25 tysięcy samochodów elektrycznych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Land Cruiser - Jak zabraknie pokory to napędy nie pomogą

To jednak ma się za niedługo zmienić, a Toyota ma szykować się do prawdziwej elektrycznej ofensywy. Informuje o tym Reuters, powołując się na źródła w japońskiej gazecie Nikkei. Według medialnych doniesień grupa ma przyspieszyć plany wdrażania elektryków do gam marek Toyota i Lexus, dzięki czemu już w 2025 r. łączna globalna sprzedaż aut EV ma przekroczyć liczbę 600 tys. egzemplarzy.

Poprzednie plany koncernu przewidywały roczną sprzedaż elektryków na poziomie 1,5 mln od 2026 r. i 3,5 mln od 2030 r., co jest wartością równą 1/3 obecnej światowej sprzedaży grupy. Czy to znaczy, że te założenia zostały zrewidowane, by skupić większą uwagę na celach krótkoterminowych? Na to pytania Toyota na razie nie udzieliła odpowiedzi.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie