Toyota zwiększa starania. Chce mocno podkręcić sprzedaż elektryków

Toyota wyjątkowo późno dołączyła do grona producentów, którzy zaangażowali się w produkcję samochodów elektrycznych. Japończycy jednak szybko chcą nadrobić zaległości i zacząć sprzedawać elektryki w znaczących ilościach.

Toyota bZ4XToyota bZ4X
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ireneusz Rek
Kamil Niewiński

Toyota była pionierem w kontekście wprowadzania na rynek całkowicie powszechnych obecnie jednostek hybrydowych - to zdanie nie budzi żadnych kontrowersji. W obliczu tego, że technologia elektryczna stosowana w motoryzacji jest przez Japończyków rozwijana od dziesięcioleci, a pierwsza hybryda w postaci Priusa weszła na rynek w 1997 r., dziwić może fakt, że pierwszy seryjny elektryk spod szyldu Toyoty wyszedł po… pierwszym seryjnym aucie wodorowym.

Toyota bZ4X oficjalnie została ukazana w 2021 r. i nadal jest jedynym elektrykiem w światowej gamie Toyoty. Widać było zresztą, że w ostatnich latach o wiele bardziej niż autami EV japoński koncern był zaprzątnięty dalszym rozwijaniem hybryd. W 2022 r. Toyota i Lexus sprzedały bowiem łącznie mniej niż 25 tysięcy samochodów elektrycznych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Land Cruiser - Jak zabraknie pokory to napędy nie pomogą

To jednak ma się za niedługo zmienić, a Toyota ma szykować się do prawdziwej elektrycznej ofensywy. Informuje o tym Reuters, powołując się na źródła w japońskiej gazecie Nikkei. Według medialnych doniesień grupa ma przyspieszyć plany wdrażania elektryków do gam marek Toyota i Lexus, dzięki czemu już w 2025 r. łączna globalna sprzedaż aut EV ma przekroczyć liczbę 600 tys. egzemplarzy.

Poprzednie plany koncernu przewidywały roczną sprzedaż elektryków na poziomie 1,5 mln od 2026 r. i 3,5 mln od 2030 r., co jest wartością równą 1/3 obecnej światowej sprzedaży grupy. Czy to znaczy, że te założenia zostały zrewidowane, by skupić większą uwagę na celach krótkoterminowych? Na to pytania Toyota na razie nie udzieliła odpowiedzi.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy Mercedes GLC wyceniony w Polsce. Na razie tylko w jednej wersji napędu
Nowy Mercedes GLC wyceniony w Polsce. Na razie tylko w jednej wersji napędu
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu