USA chce walczyć z chińskimi markami. Władze szykują zabójcze cło

Chińscy producenci samochodów spędzają sen z powiek szefów wielu uznanych marek. Ci z USA mają niebawem odetchnąć, bo władze prawdopodobnie przygotowują zmianę w cle. Ma być ono czterokrotnie wyższe niż do tej pory. Ale będzie luka.

Omoda E5Omoda E5
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Omoda
Tomasz Budzik
3

Obowiązujące obecnie w USA 25-procentowe cło na samochody z Chin ma niebawem ulec radykalnej zmianie. Jak wynika z nieoficjalnych doniesień, waszyngtońskie władze pracują nad wprowadzeniem cła, wynoszącego 100 proc. wartości aut. To wielkość na tyle zaporowa, że kierowcy myślący o zakupie auta z Państwa Środka zapewne musieliby sporo dopłacić względem samochodów amerykańskich marek.

Jak informuje Carscoop, cło ma dotyczyć nie tylko samochodów, ale też baterii i ogniw fotowoltaicznych z Chin. Według "Wall Street Journal" jednocześnie ma zostać wprowadzone cło w wysokości 2,5 proc. na wszystkie importowane do USA samochody. Jest jednak pewien haczyk.

Według doniesień medialnych cło nie miałoby dotyczyć pojazdów produkowanych w Meksyku. Oznacza to, że chińskie firmy mogłyby tam produkować swoje auta, a następnie bez większych przeszkód sprzedawać je w USA. Co prawda Meksyk, pod naciskiem USA, przestał oferować państwowe zachęty dla inwestorów chińskiej branży motoryzacyjnej, ale nie przesądza to jeszcze o ekonomicznym sensie takiego ruchu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Test wideo: nowa Dacia Duster – tak dobra może być prostota

Na przestrzeni najbliższych tygodni i miesięcy wiele może się jeszcze zmienić. Europa niedawno zapowiedziała walkę z chińskimi producentami samochodów, ale przedstawiciele niektórych europejskich firm motoryzacyjnych podchodzą z dystansem do takiego rozwiązania. Głównie ze względu na dostęp do złóż potrzebnych do produkcji elektrycznych aut. Podobnie może być w USA.

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas