USA chce walczyć z chińskimi markami. Władze szykują zabójcze cło

Chińscy producenci samochodów spędzają sen z powiek szefów wielu uznanych marek. Ci z USA mają niebawem odetchnąć, bo władze prawdopodobnie przygotowują zmianę w cle. Ma być ono czterokrotnie wyższe niż do tej pory. Ale będzie luka.

Omoda E5Omoda E5
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Omoda
Tomasz Budzik

Obowiązujące obecnie w USA 25-procentowe cło na samochody z Chin ma niebawem ulec radykalnej zmianie. Jak wynika z nieoficjalnych doniesień, waszyngtońskie władze pracują nad wprowadzeniem cła, wynoszącego 100 proc. wartości aut. To wielkość na tyle zaporowa, że kierowcy myślący o zakupie auta z Państwa Środka zapewne musieliby sporo dopłacić względem samochodów amerykańskich marek.

Jak informuje Carscoop, cło ma dotyczyć nie tylko samochodów, ale też baterii i ogniw fotowoltaicznych z Chin. Według "Wall Street Journal" jednocześnie ma zostać wprowadzone cło w wysokości 2,5 proc. na wszystkie importowane do USA samochody. Jest jednak pewien haczyk.

Według doniesień medialnych cło nie miałoby dotyczyć pojazdów produkowanych w Meksyku. Oznacza to, że chińskie firmy mogłyby tam produkować swoje auta, a następnie bez większych przeszkód sprzedawać je w USA. Co prawda Meksyk, pod naciskiem USA, przestał oferować państwowe zachęty dla inwestorów chińskiej branży motoryzacyjnej, ale nie przesądza to jeszcze o ekonomicznym sensie takiego ruchu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Test wideo: nowa Dacia Duster – tak dobra może być prostota

Na przestrzeni najbliższych tygodni i miesięcy wiele może się jeszcze zmienić. Europa niedawno zapowiedziała walkę z chińskimi producentami samochodów, ale przedstawiciele niektórych europejskich firm motoryzacyjnych podchodzą z dystansem do takiego rozwiązania. Głównie ze względu na dostęp do złóż potrzebnych do produkcji elektrycznych aut. Podobnie może być w USA.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie