Volkswagen e-up! powrócił i przy okazji podrożał. Cena nie wróży sukcesu

Przerwy w produkcji spowodowały, że elektryczny VW e-up! przez jakiś czas był nie do kupienia. Teraz jednak oficjalnie powrócił do oferty - z niezłym wyposażeniem, ale i wyższą ceną. Kwota, choć teoretycznie niska jak na elektryka, może być nie do przełknięcia dla większości klientów.

Elektryczny up! powrócił do oferty.Elektryczny up! powrócił do oferty.
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

Prawie 100 tys. złotych za auto segmentu A to najlepszy dowód, że elektryczny napęd nie jest tani. Chętni na e-up!-a muszą wyłożyć przynajmniej 99 490 zł. Korzystając z listy opcji, łatwo przekroczyć magiczną granicę sześciu cyfr.

Pod maską małego volkswagena znajdziemy 83-konny silnik elektryczny pozwalający rozpędzać się do setki w 12,3 sekundy i osiągać maksymalnie 130 km/h. Obiecywany przez producenta zasięg, zgodnie z cyklem pomiarowym WLTP wynosi natomiast nie więcej niż 260 km.

Akumulator jest w stanie zmagazynować 32,3 kWh energii. Istnieje możliwość ładowania zarówno z domowego gniazdka, wallboxa, a także publicznych ładowarek. W przypadku szybkich urządzeń 80 proc. pojemności baterii zapełnimy w mniej niż godzinę. A jak wygląda kwestia wyposażenia?

Volkswagen e-up! - ceny i wyposażenie:

  • e-up! - od 99 490 zł - standardowo m.in. automatyczna klimatyzacja 2-strefowa, łączność Bluetooth, 14-calowe felgi stalowe, radio cyfrowe DAB+, elektrycznie sterowane szyby przednie.

Na liście opcji poza oczywistościami takimi jak lakier metaliczny czy 15-calowe felgi aluminiowe znajdziemy również m.in. klamki i lusterka w kolorze nadwozia, przyciemniane szyby, elektrycznie sterowane lusterka, system audio czy podgrzewane fotele i przednią szybę.

Dobierając maksymalne wyposażenie standardowe w formie pakietów, zwiększymy cenę do 114 200 zł. To sporo pieniędzy, jeśli weźmiemy pod uwagę, że mowa o typowo miejskim samochodzie segmentu A. Mały volkswagen jest więc kolejnym potwierdzeniem faktu, że najtańsze pojazdy elektryczne wciąż są zauważalnie droższe od spalinowych odpowiedników.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie