Volkswagen i BP postawią 8 tys. punktów ładowania w Europie. Mają sposób na duży problem
Jednym z największych wyzwań przy instalacji superszybkich ładowarek jest zdobycie odpowiednio mocnego przyłącza. Volkswagen ma na to sposób, a teraz będzie go wdrażał razem z BP. Pierwsza stacja już wystartowała.
29.04.2022 | aktual.: 10.03.2023 14:01
Opracowana przez Volkswagena ładowarka Flexpole może być ważnym krokiem dla rozwoju infrastruktury ładowania. Oferuje moc do 150 kW i może obsługiwać jednocześnie dwa auta – to nic nowego. Ważne jednak, że w przeciwieństwie do dotychczas znanych urządzeń, nie wymaga mocnego przyłącza. Wszystko dzięki wbudowanemu akumulatorowi.
Moc do 150 kW oznacza możliwość naładowania akumulatora większości elektryków do 80 proc. w około 30-40 minut – w zależności od modelu. Takie rozwiązanie bardzo dobrze sprawdza się podczas długich podróży, gdy auto można podpiąć do ładowarki w trakcie przerwy np. na kawę. Trzeba jednak zauważyć, że dzisiaj coraz więcej operatorów stawia na mocniejsze urządzenia – o mocy 300 czy nawet 350 kW.
Niemcy pokazali ten sprzęt już jakiś czas temu, ale teraz ogłosili współpracę z gigantem paliwowym BP. Obie firmy wspólnie będą instalować ładowarki Flexpole w całej Europie – do 2024 roku łącznie ma powstać 8 tys. punktów ładowania. Połowa z nich ma być dostępna dla kierowców znacznie wcześniej, bo w ciągu najbliższych 24 miesięcy.
Pierwsza ładowarka Flexpole zainstalowana przez Volkswagena i BP już działa – znajduje się w niemieckim Düsseldorfie.