Volkswagen i BP postawią 8 tys. punktów ładowania w Europie. Mają sposób na duży problem

Jednym z największych wyzwań przy instalacji superszybkich ładowarek jest zdobycie odpowiednio mocnego przyłącza. Volkswagen ma na to sposób, a teraz będzie go wdrażał razem z BP. Pierwsza stacja już wystartowała.

Ładowarka o mocy 150 kW pozwoli naładować ID.4 Pro do 80 proc. w mniej niż pół godziny
Ładowarka o mocy 150 kW pozwoli naładować ID.4 Pro do 80 proc. w mniej niż pół godziny
Źródło zdjęć: © Fot. Michał Zieliński
Michał Zieliński

29.04.2022 | aktual.: 10.03.2023 14:01

Opracowana przez Volkswagena ładowarka Flexpole może być ważnym krokiem dla rozwoju infrastruktury ładowania. Oferuje moc do 150 kW i może obsługiwać jednocześnie dwa auta – to nic nowego. Ważne jednak, że w przeciwieństwie do dotychczas znanych urządzeń, nie wymaga mocnego przyłącza. Wszystko dzięki wbudowanemu akumulatorowi.

Moc do 150 kW oznacza możliwość naładowania akumulatora większości elektryków do 80 proc. w około 30-40 minut – w zależności od modelu. Takie rozwiązanie bardzo dobrze sprawdza się podczas długich podróży, gdy auto można podpiąć do ładowarki w trakcie przerwy np. na kawę. Trzeba jednak zauważyć, że dzisiaj coraz więcej operatorów stawia na mocniejsze urządzenia – o mocy 300 czy nawet 350 kW.

Niemcy pokazali ten sprzęt już jakiś czas temu, ale teraz ogłosili współpracę z gigantem paliwowym BP. Obie firmy wspólnie będą instalować ładowarki Flexpole w całej Europie – do 2024 roku łącznie ma powstać 8 tys. punktów ładowania. Połowa z nich ma być dostępna dla kierowców znacznie wcześniej, bo w ciągu najbliższych 24 miesięcy.

Pierwsza ładowarka Flexpole zainstalowana przez Volkswagena i BP już działa – znajduje się w niemieckim Düsseldorfie.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)