WAŻNE
TERAZ

Wiceminister finansów zrezygnował ze stanowiska

Volkswagen i BP postawią 8 tys. punktów ładowania w Europie. Mają sposób na duży problem

Jednym z największych wyzwań przy instalacji superszybkich ładowarek jest zdobycie odpowiednio mocnego przyłącza. Volkswagen ma na to sposób, a teraz będzie go wdrażał razem z BP. Pierwsza stacja już wystartowała.

Ładowarka o mocy 150 kW pozwoli naładować ID.4 Pro do 80 proc. w mniej niż pół godzinyŁadowarka o mocy 150 kW pozwoli naładować ID.4 Pro do 80 proc. w mniej niż pół godziny
Źródło zdjęć: © Fot. Michał Zieliński
Michał Zieliński
1

Opracowana przez Volkswagena ładowarka Flexpole może być ważnym krokiem dla rozwoju infrastruktury ładowania. Oferuje moc do 150 kW i może obsługiwać jednocześnie dwa auta – to nic nowego. Ważne jednak, że w przeciwieństwie do dotychczas znanych urządzeń, nie wymaga mocnego przyłącza. Wszystko dzięki wbudowanemu akumulatorowi.

Moc do 150 kW oznacza możliwość naładowania akumulatora większości elektryków do 80 proc. w około 30-40 minut – w zależności od modelu. Takie rozwiązanie bardzo dobrze sprawdza się podczas długich podróży, gdy auto można podpiąć do ładowarki w trakcie przerwy np. na kawę. Trzeba jednak zauważyć, że dzisiaj coraz więcej operatorów stawia na mocniejsze urządzenia – o mocy 300 czy nawet 350 kW.

Niemcy pokazali ten sprzęt już jakiś czas temu, ale teraz ogłosili współpracę z gigantem paliwowym BP. Obie firmy wspólnie będą instalować ładowarki Flexpole w całej Europie – do 2024 roku łącznie ma powstać 8 tys. punktów ładowania. Połowa z nich ma być dostępna dla kierowców znacznie wcześniej, bo w ciągu najbliższych 24 miesięcy.

Pierwsza ładowarka Flexpole zainstalowana przez Volkswagena i BP już działa – znajduje się w niemieckim Düsseldorfie.

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców