WAŻNE
TERAZ

Śmierć trzech osób w Barcicach. Zatrzymano 25-latka

Volkswagen ID.3 GTX debiutuje z dużą mocą i napędem na tył. To hot hatch naszych czasów

Po pięciu latach od debiutu standardowego wydania, Volkswagen w końcu pokazał ostrą wersję elektrycznego kompaktu ID.3. Wariant oznaczony literami GTX zdecydowanie nie rozczarowuje osiągami.

Volkswagen ID.3 GTXVolkswagen ID.3 GTX
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

ID.3 to model o raczej łagodnym charakterze. Zarówno w kwestii wyglądu, jak i wrażeń z jazdy. Na rynek wjeżdża jednak ostrzejsza wersja GTX, która powinna przypaść do gustu klientom szukającym większych emocji.

Poznacie ją po pakiecie aerodynamicznym z wyraźniej zarysowanymi zderzakami, czarnymi progami i 20-calowymi felgami o specjalnym wzorze. Nie brakuje też ciemnych wstawek, kontrastujących z lakierem nadwozia.

W kabinie z kolei znajdziemy fotele Premium Sport z lepszym trzymaniem bocznym, dekoracyjne przeszycia i oznaczenia GTX, sportową kierownicę i czerwone akcenty. Nie sposób nie dostrzec także 12,9-calowych multimediów ze sterowaniem głosowym i wbudowanym ChatGPT.

Volkswagen ID.3 GTX
Volkswagen ID.3 GTX © Materiały prasowe | manuel hollenbach, volkswagen

Najważniejsze jest jednak to, czego nie widać na pierwszy rzut oka. Mowa oczywiście o elektrycznym napędzie, który w wersji GTX występuje w dwóch wariantach mocy. Bazowa oferuje 286 KM, a ostrzejsza Performance aż 326 KM, co w połączeniu z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 545 Nm przekłada się na frajdę z jazdy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Trzy elektryki na trasie Warszawa-Kraków. Jeden prawie nie dojechał

Przyspieszenie 0-100 km/h w wersji GTX wynosi 6 sekund, a w GTX Performance 5,6 sekundy. Prędkość maksymalna to z kolei odpowiednio 180 km/h i 200 km/h. Równie dobrze zapowiada się zasięg. Akumulator o pojemności 84 kWh brutto ma zapewnić nawet do 600 km na jednym ładowaniu.

Volkswagen ID.3 GTX
Volkswagen ID.3 GTX © Materiały prasowe | manuel hollenbach, volkswagen

Volkswagen obiecuje też angażujące prowadzenie wynikające nie tylko z tylnego napędu, ale i wielowahaczowego zawieszenia na tylnej osi czy adaptacyjnych amortyzatorów DCC z trybami jazdy do wyboru.

Ceny ostrego ID.3 na razie pozostają nieznane. Można jednak podejrzewać, że auto będzie wyraźnie droższe od cywilnych odmian startujących z pułapu 180 290 zł.

  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
  • Volkswagen ID.3 GTX
[1/30] Volkswagen ID.3 GTX Źródło zdjęć: Materiały prasowe | manuel hollenbach, volkswagen
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za odrobiną klasyki w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za odrobiną klasyki w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy