Wideo z pierwszej jazdy Audi e-tronem GT – lifting zaczyna się od podwozia

Jako jedyna redakcja z Polski mieliśmy okazję przed premierą wsiąść za kierownicę Audi e-trona GT po faceliftingu. Na drogach Omanu sprawdziliśmy, co potrafi nowe, rewolucyjne zawieszenie i czy rzeczywiście sportowy elektryk jeździ dzięki temu rozwiązaniu lepiej niż dotychczas.

Błażej Buliński

Audi e-tron GT należy do ekstraklasy elektryków i stanowi technologiczny szczyt marki. Wraz z Porsche Taycanem, który korzysta z tej samej techniki napędu i układu jezdnego, niemal z miejsca wyznaczył punkt odniesienia w klasie pod względem precyzji prowadzenia i wrażeń z jazdy. Dynamicznie rozwijający się rynek elektryków dostarczał konkurentów o większym zasięgu czy oferujących wyższy luksus, ale w moim odczuciu żaden nie łączy zwinności, trzymania drogi i pewności jazdy z komfortem na takim poziomie, jak sportowe elektryki Audi i Porsche.

Audi e-tron GT – jazdy prototypem w Omanie
Audi e-tron GT – jazdy prototypem w Omanie © Materiały prasowe

Choć od rynkowego debiutu e-trona GT minęły ledwo trzy lata, nie spodziewałem się, że Audi tak szybko zdecyduje się na jego modernizację. Porsche Taycan ma o rok dłuższy staż rynkowy i już doczekało się faceliftingu. Dziś znamy wszystkie szczegóły nowego Taycana, tymczasem w grudniu 2023 roku miałem okazję przejechać się prototypem Audi e-trona GT po faceliftingu – o czym zobowiązałem się milczeć przez kolejne kilka miesięcy.

Natomiast inżynierowie Audi podczas tej przejażdżki uparcie milczeli na temat szczegółów dotyczących nowego elektrycznego napędu, pojemności baterii, zasięgu – wszystkiego, czego bym się spodziewał, że w pierwszej linii dotknie lifting e-trona GT. Te zmiany będą. Lecz Audi najpierw chciało się pochwalić nowym aktywnym zawieszeniem i przetestować reakcje garstki dziennikarzy z całego świata.

Audi e-tron GT – jazdy prototypem w Omanie
Audi e-tron GT – jazdy prototypem w Omanie © Materiały prasowe

Jazdy odbywały się w Omanie przy okazji prezentacji kilku innych nadchodzących modeli: Q8 e-tronem Dakar edition, A3 po faceliftinguS3 po faceliftingu. W filmie wyjaśniam, na czym polega innowacyjne zawieszenie Audi e-trona GT i jak wpływa to na komfort i prowadzenie. Audi e-tron GT po faceliftingu zadebiutuje w pełnej krasie jeszcze w tym roku i dopiero wówczas będziemy mogli zobaczyć odnowioną deskę rozdzielczą. W prototypie, którym jeździłem, była ona jeszcze zakryta, boczki drzwi zaklejone. Dlatego na nagraniu takie ujęcia nie mogły się znaleźć.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach