WAŻNE
TERAZ

To w ich dom uderzyły szczątki drona. "Przez okno patrzę: leci dach"

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello

Ferrari wprowadza nową wersję kultowego modelu Testarossa. 849 to hybrydowy hipersamochód o mocy ponad 1000 KM, który nawiązuje do dziedzictwa marki.

Ferrari 849 TestarossaFerrari 849 Testarossa
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ferrari
Filip Buliński

Każdemu automaniakowi robi się ciepło na wspomnienie o Testarossie. Większość pamięta o niej w kontekście modelu z 1984 r., ale w historii producenta z Maranello pojawiła się już blisko 28 lat wcześniej pod postacią 500 TR. Warto wspomnieć, że nazwa odnosiła się do koloru pokrywy głowic, które były czerwone. "Testa rossa" to po włosku nic innego, jak "czerwona głowa".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!

Tym niemniej teraz Włosi postanowili wskrzesić pełną emocji nazwę przy okazji premiery nowego modelu oznaczonego liczbą 849. Jest to następca SF90 wyposażony (a jakże) w hybrydowy układ napędowy. Nową Testarossę napędza umieszczone centralnie 4-litrowe, podwójnie doładowane V8 o oznaczeniu F154FC, które generuje 830 KM, czyli o 50 KM więcej, niż w SF90.

Większa moc została osiągnięta dzięki wstawieniu nowych turbosprężarek (łożyska o niskim tarciu zapożyczono z F80), modyfikacji głowic cylindrów, bloku silnika, kolektorów wydechowych, komór dolotowych, tytanowych elementów mocujących, rozrządu oraz listwy paliwowej. Jednocześnie udało się poprawić stosunek masy do mocy o 10 proc.

Ferrari 849 Testarossa
Ferrari 849 Testarossa © Materiały prasowe | Ferrari

Jednostkę spalinową wspierają aż trzy silniki elektryczne (jeden z tyłu i dwa z przodu), które dopisują kolejne 220 KM. Ładowany z gniazdka akumulator o pojemności 7,45 kWh pozwala bezemisyjnie przejechać do 25 km, ale ważniejsza jest tu łączna moc układu, która wynosi imponujące 1050 KM. Oznacza to przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 2,3 s, a 200 km/h osiąganych jest w 6,35 s. Prędkość maksymalna przekracza 330 km/h, natomiast niezwykle wydajne hamulce pozwalają zatrzymać samochód od 100 km/h w zaledwie 28,5 m.

Model 849 wyróżnia się zaawansowaną aerodynamiką, w tym aktywnym tylnym spojlerem, który generuje do 415 kg docisku przy prędkości 250 km/h, co oznacza wzrost o 25 kg względem SF90. Trudno pominąć też dwa oddzielne spojlery umieszczone na skrajach auta, które nawiązują do wyścigowego 512 S.

Ferrari 849 Testarossa Assetto Fiorano
Ferrari 849 Testarossa Assetto Fiorano © Materiały prasowe | Ferrari

Dodatkowo opcjonalny pakiet Assetto Fiorano zmniejsza masę pojazdu o 30 kg, i doposaża samochód m.in. o wydajniejsze zawieszenie i zoptymalizowane elementy aerodynamiczne, co poprawia osiągi na torze.

Ferrari zadbało o to, by z 849 Testarossą poradzili sobie nawet mniej doświadczeni kierowcy. Cyfrowy system FIVE (Ferrari Integrated Vehicle Estimator) na bieżąco analizuje wszelkie dane i parametry, by usprawnić pracę zawieszenia, kontroli trakcji, elektronicznego zarządzania mechanizmem różnicowym i działanie napędu na cztery koła w celu zapewnienia jak najlepszych doznań oraz zwiększenia efektywności jazdy. Co więcej, system na bieżąco uczy się stylu i zachowań kierowcy, by lepiej dostosować pracę układu do umiejętności.

Ferrari 849 Testarossa
Ferrari 849 Testarossa © Materiały prasowe | Ferrari

Wnętrze nowej Testarossy jest skoncentrowane na kierowcy, z tradycyjnymi przyciskami na kierownicy i nowoczesnym zestawem wskaźników. Systemy Apple CarPlay, Android Auto oraz MyFerrari Connect zapewniają pełną łączność.

Produkcja modelu 849 rozpocznie się w 2026 r., a zamówienia można składać już teraz. Obok klasycznej berlinetty od razu dostępny będzie także spider, który jest o ok. 90 kg cięższy i potrafi zrzucić dach w 14 s do prędkości 45 km/h. Za zamknięte nadwozie trzeba będzie zapłacić ok. 460 tys. euro (ok. 1,96 mln zł), natomiast wersja bez dachu będzie 40 tys. euro droższa (ok. 170,5 tys. zł).

  • Ferrari 849 Testarossa
  • Ferrari 849 Testarossa
  • Ferrari 849 Testarossa
  • Ferrari 849 Testarossa
  • Ferrari 849 Testarossa
  • Ferrari 849 Testarossa
  • Ferrari 849 Testarossa
  • Ferrari 849 Testarossa
  • Ferrari 849 Testarossa
  • Ferrari 849 Testarossa
  • Ferrari 849 Testarossa Assetto Fiorano
  • Ferrari 849 Testarossa Assetto Fiorano
  • Ferrari 849 Testarossa Assetto Fiorano
  • Ferrari 849 Testarossa Assetto Fiorano
[1/14] Ferrari 849 Testarossa Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Ferrari

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona