WAŻNE
TERAZ

Dwulecie Koalicji 15 października. Prof. Antoni Dudek: To Tusk jest problemem

Wodorowy hypercar zadebiutuje na torze. Szalony projekt od Alpine

Dwa lata po pierwszej prezentacji szalony projekt Alpine po raz pierwszy zostanie ukazany światu w akcji. Alpenglow jest konceptem, który ma udowodnić, jak może wyglądać przyszłość motorsportu.

Samochód koncepcyjny Alpine AlpenglowSamochód koncepcyjny Alpine Alpenglow
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Alpine
Kamil Niewiński

Alpenglow to według słownikowej definicji czerwonawa poświata, która o wschodzie lub zachodzie słońca zdobi szczyty gór. To również nazwa wyjątkowego samochodu koncepcyjnego Alpine, który został zaprezentowany po raz pierwszy w 2022 r. 

Model ten jest wyobrażeniem francuskiej marki na temat przyszłości wyścigów. Długodystansowe Mistrzostwa Świata (WEC) mają bowiem w przyszłości kierować się w stronę przejścia właśnie na napęd wodorowy. Poza Alpine swój projekt w tej materii przygotowała również Toyota. Francuska marka postanowiła pójść jednak o krok dalej i przygotować jeżdżący prototyp.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Mirai - piję wodę z wydechu

11 maja 2024 r. na legendarnym torze Spa-Francorchamps odbędzie się trzecia runda WEC. Zanim jednak padok przystąpi do 6-godzinnych zmagań w Belgii, trzy okrążenia po nitce wykona właśnie Alpine Alpenglow. Dzień wcześniej odbędzie się zaś prezentacja statyczna. W obu przypadkach będzie to niewątpliwie gratka nie tylko dla wielbicieli nieoczywistych konstrukcji, ale również i fanów motorsportu.

Chociaż Alpenglow zasilany jest wodorem, jego serce stanowi silnik spalinowy V8 marki Gibson, umieszczony centralnie. Jest on w stanie wygenerować moc aż 868 KM. Pod kątem aerodynamicznym jest to konstrukcja ekstremalna, stawiająca kierowcę w centrum — jak na hipersamochód przystało.

Chociaż mówimy tutaj o ultrawyczynowym modelu, ma on wyznaczać trendy nie tylko dla aut torowych, ale również i dla cywilnych projektów Alpine. 

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem