Wodorowy hypercar zadebiutuje na torze. Szalony projekt od Alpine

Dwa lata po pierwszej prezentacji szalony projekt Alpine po raz pierwszy zostanie ukazany światu w akcji. Alpenglow jest konceptem, który ma udowodnić, jak może wyglądać przyszłość motorsportu.

Samochód koncepcyjny Alpine AlpenglowSamochód koncepcyjny Alpine Alpenglow
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Alpine
Kamil Niewiński

Alpenglow to według słownikowej definicji czerwonawa poświata, która o wschodzie lub zachodzie słońca zdobi szczyty gór. To również nazwa wyjątkowego samochodu koncepcyjnego Alpine, który został zaprezentowany po raz pierwszy w 2022 r. 

Model ten jest wyobrażeniem francuskiej marki na temat przyszłości wyścigów. Długodystansowe Mistrzostwa Świata (WEC) mają bowiem w przyszłości kierować się w stronę przejścia właśnie na napęd wodorowy. Poza Alpine swój projekt w tej materii przygotowała również Toyota. Francuska marka postanowiła pójść jednak o krok dalej i przygotować jeżdżący prototyp.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Mirai - piję wodę z wydechu

11 maja 2024 r. na legendarnym torze Spa-Francorchamps odbędzie się trzecia runda WEC. Zanim jednak padok przystąpi do 6-godzinnych zmagań w Belgii, trzy okrążenia po nitce wykona właśnie Alpine Alpenglow. Dzień wcześniej odbędzie się zaś prezentacja statyczna. W obu przypadkach będzie to niewątpliwie gratka nie tylko dla wielbicieli nieoczywistych konstrukcji, ale również i fanów motorsportu.

Chociaż Alpenglow zasilany jest wodorem, jego serce stanowi silnik spalinowy V8 marki Gibson, umieszczony centralnie. Jest on w stanie wygenerować moc aż 868 KM. Pod kątem aerodynamicznym jest to konstrukcja ekstremalna, stawiająca kierowcę w centrum — jak na hipersamochód przystało.

Chociaż mówimy tutaj o ultrawyczynowym modelu, ma on wyznaczać trendy nie tylko dla aut torowych, ale również i dla cywilnych projektów Alpine. 

Wybrane dla Ciebie

Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii