Wuling MINI EV to chiński hit w świecie elektryków. Właśnie doczekał się edycji GameBoy

Nowe auto elektryczne za mniej niż 20 tys. zł - brzmi nierealnie, ale w Chinach jest to jak najbardziej możliwe. Mały wuling z marszu stał się hitem tamtejszego rynku. Producent nie zamierza jednak spoczywać na laurach.

Wuling MINI EV GameBoy EditionWuling MINI EV GameBoy Edition
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Wuling
Aleksander Ruciński

Blisko 400 tys. sprzedanych egzemplarzy w 2021 roku to wynik, który najlepiej obrazuje sukces małego, taniego auta elektrycznego z Chin. Wuling Hong Guang MINI EV szturmem zdobył tamtejszy rynek samochodów elektrycznych, bijąc na głowę drugą Teslę Model Y.

Kluczem do serc klientów okazała się cena, która w przeliczeniu nie przekracza 18 tys. zł. Mimo że producent nie narzeka na brak popularności, wciąż szuka nowych sposobów by przyciągnąć do salonów kolejne tłumy. Jednym z nich jest pokazana właśnie edycja specjalna GameBoy.

Wbrew nazwie nie jest to jednak propozycja skierowana do graczy, lecz wszystkich tych, którzy poszukują większych możliwości indywidualizacji i lepszego wyposażenia niż w budżetowym, standardowym wydaniu. Do wyboru są cztery warianty: Interstellar Roaming, Jungle Crossing, Hurricane Phantom i Party Sweetheart. Wszystkie inspirowane tytułami dostępnymi na przenośnej platformie Game Boy.

Wuling MINI EV GameBoy Edition
Wuling MINI EV GameBoy Edition © mat. prasowe / Wuling

Poza ciekawą kolorystyką, edycja specjalna wyróżnia się też poszerzonym nadwoziem, światłami LED, obniżonym o 17 mm zawieszeniem i co najważniejsze - wzmocnionym napędem. Elektryczny silnik generuje tu bowiem 41 KM mocy - o 14 więcej niż w standardowym wydaniu. Nieźle zapowiada się też zasięg. Akumulator o pojemności 26 kWh ma pozwolić na pokonanie 300 km.

Na razie nie wiadomo ile trzeba będzie za to wszystko zapłacić. Z pewnością znacznie więcej niż w bazowym wydaniu. Trudno też powiedzieć, czy są szanse na sprzedaż poza Chinami. W ubiegłym roku pojawiały się plotki o ewentualnej dostępności MINI EV w Europie, ale na razie nie znalazły potwierdzenia w rzeczywistości.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥