Rosyjskie ładowarki wyłączone. Ukraińska firma zostawiła sobie lukę

Ładowarki na rosyjskiej autostradzie M11 odmówiły posłuszeństwa i wyświetlały proukraińskie hasła. Wszystko przez pewną lukę w oprogramowaniu.

Niedziałająca ładowarka nie jest tym, co chcesz napotkać na trasieNiedziałająca ładowarka nie jest tym, co chcesz napotkać na trasie
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski /facebook.com/Nikonov.Dmytro777
Mateusz Lubczański
SKOMENTUJ

Autostrada M11 łączy Moskwę z Sankt Petersburgiem. Choć liczba samochodów elektrycznych w Rosji jest wyjątkowo niska – 13 tys. pojazdów to wynik gorszy od Polski – tak uderzenie w część infrastruktury jest poważnym zagadnieniem. Wszystko przez ukraińskich poddostawców części.

Firma eneretyczna Rosseti potwierdza tę anomalię. Wynika to z procedury zakupowej ładowarek – w ramach otwartego przetargu miała je postawić firma "Gzelprom", lecz główne komponenty, w tym sterownik, wykonany jest przez ukraińską firmę Autoenterprise z Charkowa.

Autoenterpise zna ten sprzęt na wylot i zostawił sobie możliwość ukryte dostępu. Nawet po części przyznano się do "żartu", umieszczając wideo na swoim profilu na Facebooku. Dlatego też ładowarki wyświetlały proukraińskie hasła na autostradzie M11. Stacje "działają na razie w izolacji" i aktualizowane jest w nich oprogramowanie. W krótkim czasie mają wrócić do pracy.

Warto wspomnieć, że GreenWay i Tesla pomagają w Polsce uchodźcom podróżującym elektrykami. GreenWay umożliwia darmowe ładowanie, a Tesla udostępniła bezpłatnie supercharger pod Rzeszowem dla wszystkich pojazdów elektrycznych.

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas