Wymiana akumulatora zamiast ładowania. NIO ma śmiały plan i zachęca innych producentów

Stacje szybkiej wymiany akumulatorów okazały się dużym sukcesem firmy NIO w rodzimych Chinach. Teraz producent chce podzielić się swoją technologią z innymi firmami, popularyzując to rozwiązanie w innych zakątkach globu.

Stacje szybkiej wymiany akumulatorów działają już w ChinachStacje szybkiej wymiany akumulatorów działają już w Chinach
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / NIO
Aleksander Ruciński

Pomysł wymiany akumulatorów zamiast długotrwałego ładowania nie jest niczym nowym. Pierwsze próby stworzenia takiej usługi są równie stare co współczesna elektromobilność. Przykładem może być chociażby startup Better Place - obecny bankrut - czy Tesla, która porzuciła projekt po stworzeniu zaledwie jednej stacji wymiany.

Jest jednak firma, która poradziła sobie znacznie lepiej. To chińskie NIO mające obecnie ponad 800 dobrze prosperujących stacji wymiany akumulatorów. Zdecydowana większość z nich jest zlokalizowana w Państwie Środka, choć przybywa również punktów w Norwegii. Elektromobilny raj to pierwsze europejskie państwo, w którym można kupić produkty NIO.

Chińczycy mierzą jednak znacznie wyżej. Do 2025 roku chcą otworzyć ponad tysiąc stacji zlokalizowanych poza Chinami. Mowa głównie o Europie i USA, a łączna liczba placówek na świecie ma wynieść 5 tys. przed końcem dekady.

By osiągnąć taki wynik, NIO zamierza zaangażować w projekt również innych producentów aut elektrycznych. Przedstawiciele firmy nie zdradzają konkretów, ale przyznają, że prowadzą rozmowy w tej sprawie.

Porozumienie z europejskimi czy amerykańskimi producentami z pewnością przyczyniłoby się do popularyzacji szybkiej wymiany akumulatorów jako alternatywy dla klasycznego ładowania. Wymusiłoby jednak także spore zmiany konstrukcyjne związane z przystosowaniem do błyskawicznego montażu i demontażu komponentów. Czas pokaże, czy NIO zdoła przekonać dużych graczy do swojego spojrzenia na przyszłość elektromobilności.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥