Wymiana akumulatora zamiast ładowania. NIO ma śmiały plan i zachęca innych producentów

Stacje szybkiej wymiany akumulatorów okazały się dużym sukcesem firmy NIO w rodzimych Chinach. Teraz producent chce podzielić się swoją technologią z innymi firmami, popularyzując to rozwiązanie w innych zakątkach globu.

Stacje szybkiej wymiany akumulatorów działają już w ChinachStacje szybkiej wymiany akumulatorów działają już w Chinach
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / NIO
Aleksander Ruciński

Pomysł wymiany akumulatorów zamiast długotrwałego ładowania nie jest niczym nowym. Pierwsze próby stworzenia takiej usługi są równie stare co współczesna elektromobilność. Przykładem może być chociażby startup Better Place - obecny bankrut - czy Tesla, która porzuciła projekt po stworzeniu zaledwie jednej stacji wymiany.

Jest jednak firma, która poradziła sobie znacznie lepiej. To chińskie NIO mające obecnie ponad 800 dobrze prosperujących stacji wymiany akumulatorów. Zdecydowana większość z nich jest zlokalizowana w Państwie Środka, choć przybywa również punktów w Norwegii. Elektromobilny raj to pierwsze europejskie państwo, w którym można kupić produkty NIO.

Chińczycy mierzą jednak znacznie wyżej. Do 2025 roku chcą otworzyć ponad tysiąc stacji zlokalizowanych poza Chinami. Mowa głównie o Europie i USA, a łączna liczba placówek na świecie ma wynieść 5 tys. przed końcem dekady.

By osiągnąć taki wynik, NIO zamierza zaangażować w projekt również innych producentów aut elektrycznych. Przedstawiciele firmy nie zdradzają konkretów, ale przyznają, że prowadzą rozmowy w tej sprawie.

Porozumienie z europejskimi czy amerykańskimi producentami z pewnością przyczyniłoby się do popularyzacji szybkiej wymiany akumulatorów jako alternatywy dla klasycznego ładowania. Wymusiłoby jednak także spore zmiany konstrukcyjne związane z przystosowaniem do błyskawicznego montażu i demontażu komponentów. Czas pokaże, czy NIO zdoła przekonać dużych graczy do swojego spojrzenia na przyszłość elektromobilności.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne