Chcą do elektryków włożyć silnik spalinowy. Panika w Niemczech

Miało być tak pięknie, elektrycznie i bezemisyjnie, ale klienci zagłosowali portfelami. Porsche pozostanie znacznie dłużej przy autach spalinowych. Sytuacja jest na tyle poważna, że brane jest uwagę przystosowanie elektrycznych platform do spalinowego napędu.

Porsche Taycan GTS Sport TurismoPorsche Taycan GTS Sport Turismo
Źródło zdjęć: © Autokult | Błażej Buliński
Mateusz Lubczański

"Mamy do czynienia z jasnym trendem w segmencie premium zmierzającym w stronę silników spalinowych, dlatego znajdzie to odzwierciedlenie w cyklu produktowym" – powiedział dyrektor finansowy Porsche, Lutz Meschke. Mówiąc "po niekorporacyjnemu" – klienci nie chcą elektryków, a Porsche przestrzeliło z ich wprowadzaniem.

Sprzedaż elektrycznych modeli niemieckiej marki wyniosła we wrześniu 7,3 proc. całego wolumenu, choć jeszcze rok temu było to 12 proc. Nacisk na sportowego Taycana nie pomógł, a jakby tego było mało, w Europie Niemcy wprowadzili na miejsce swojego spalinowego bestsellera, Macana, odmianę elektryczną.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Škoda Elroq to pierwszy kompaktowy elektryk marki. Cena zapowiada się atrakcyjnie

"Patrzymy na możliwość adaptacji pojazdów elektrycznych na hybrydy lub całkowicie spalinowe auta. Jesteśmy w połowie prac koncepcyjnych. Co jest jasne, to fakt, że zostajemy z silnikiem spalinowym znacznie dłużej" – powiedział Meshke.

Co ciekawe, Porsche 911 otrzymało wersję hybrydową, która nie może poruszać się bezemisyjnie, ale wykorzystuje energię do rozpędzania turbosprężarek. Mariusz Zmysłowski testował takie auto na torze Nürburgring, a jego wrażenia znajdziecie poniżej.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem