0-100 km/h w sekundę? Inżynier Rimaca uważa, że to możliwe

Rimac to chorwacki producent samochodów, o którym znów jest głośno. Wszystko za sprawą wypowiedzi głównego inżyniera marki, który twierdzi, że uzyskanie przyspieszenia do setki na poziomie sekundy lub mniej jest możliwe w drogowym aucie.

Nevera to elektryk o oszałamiających osiągachNevera to elektryk o oszałamiających osiągach
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Rimac
Aleksander Ruciński

Rimac nie przestaje zaskakiwać. Firma, której jeszcze kilka lat temu nikt nie brał na poważnie, dziś jest partnerem Bugatti i producentem oszałamiającego, elektrycznego hipersamochodu Nevera. Jego osiągi zwalają z nóg. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po niecałych dwóch sekundach. Przedstawiciele firmy twierdzą jednak, że to nic wielkiego.

Okazuje się bowiem, że samochody mogą być jeszcze szybsze. Tak przynajmniej twierdzi główny inżynier Rimaca, Matija Renic, który w niedawnym wywiadzie udzielonym magazynowi "The Drive" podzielił się kontrowersyjną opinią.

Na pytanie o możliwość uzyskania przyspieszenia 0-60 MPH (0-96 km/h) w czasie jednej sekundy Renic odpowiedział, że możliwe jest nawet przekroczenie tej granicy. I to w aucie drogowym, choć oczywiście pod warunkiem zastosowania odpowiedniego ogumienia gwarantującego wystarczającą trakcję.

Renic zwraca jednak uwagę, że przyspieszenie jest ważną, ale nie najważniejszą kwestią w takich projektach. Celem Rimaca jest bowiem tworzenie aut wyróżniających się właściwościami jezdnymi i gwarantujących radość z każdego zakrętu.

Przy tym uniwersalnych i nadających się do codziennego użytku, co brzmi jak totalna abstrakcja. Podobno jednak Nevera stanowi żywy przykład połączenia tych cech. Szczęśliwi ci, którym dane będzie się o tym przekonać.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach