0-100 km/h w sekundę? Inżynier Rimaca uważa, że to możliwe

Rimac to chorwacki producent samochodów, o którym znów jest głośno. Wszystko za sprawą wypowiedzi głównego inżyniera marki, który twierdzi, że uzyskanie przyspieszenia do setki na poziomie sekundy lub mniej jest możliwe w drogowym aucie.

Nevera to elektryk o oszałamiających osiągachNevera to elektryk o oszałamiających osiągach
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Rimac
Aleksander Ruciński

Rimac nie przestaje zaskakiwać. Firma, której jeszcze kilka lat temu nikt nie brał na poważnie, dziś jest partnerem Bugatti i producentem oszałamiającego, elektrycznego hipersamochodu Nevera. Jego osiągi zwalają z nóg. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po niecałych dwóch sekundach. Przedstawiciele firmy twierdzą jednak, że to nic wielkiego.

Okazuje się bowiem, że samochody mogą być jeszcze szybsze. Tak przynajmniej twierdzi główny inżynier Rimaca, Matija Renic, który w niedawnym wywiadzie udzielonym magazynowi "The Drive" podzielił się kontrowersyjną opinią.

Na pytanie o możliwość uzyskania przyspieszenia 0-60 MPH (0-96 km/h) w czasie jednej sekundy Renic odpowiedział, że możliwe jest nawet przekroczenie tej granicy. I to w aucie drogowym, choć oczywiście pod warunkiem zastosowania odpowiedniego ogumienia gwarantującego wystarczającą trakcję.

Renic zwraca jednak uwagę, że przyspieszenie jest ważną, ale nie najważniejszą kwestią w takich projektach. Celem Rimaca jest bowiem tworzenie aut wyróżniających się właściwościami jezdnymi i gwarantujących radość z każdego zakrętu.

Przy tym uniwersalnych i nadających się do codziennego użytku, co brzmi jak totalna abstrakcja. Podobno jednak Nevera stanowi żywy przykład połączenia tych cech. Szczęśliwi ci, którym dane będzie się o tym przekonać.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟