130 tys. tesli ma poważny problem. Wszystko przez wadliwy mikroczip

Amerykańska organizacja ds. bezpieczeństwa drogowego NHTSA ogłosiła dużą akcję serwisową obejmującą 130 tys. aut Tesli. Jak się okazuje, w niektórych egzemplarzach występują problemy z multimediami rzutujące na bezpieczeństwo i wygodę obsługi.

Multimedia to kluczowy element każdej tesliMultimedia to kluczowy element każdej tesli
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

Problem dotyczy Modelu S i Modelu X z lat 2021 i 2022 oraz Modelu 3 i Modelu Y z rocznika 2022. Jak udało się ustalić, w niektórych egzemplarzach odnotowano wyłączanie się lub zawieszanie centralnego wyświetlacza, który w autach amerykańskiego producenta odpowiada za obsługę większości instrumentów.

Bezpośrednią przyczyną jest mikroprocesor, który może się przegrzewać podczas procesu szybkiego ładowania, a w konsekwencji powodować szereg zakłóceń w działaniu pojazdu. Sprawą zajęła się NHTSA, ponieważ problem rzutuje nie tylko na działanie klimatyzacji, nawigacji czy kamery cofania, ale również innych systemów pokładowych mających bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo.

Warto bowiem pamiętać, że ekrany w Tesli pozwalają również sterować oświetleniem, wycieraczkami, a nawet wybierać kierunek jazdy. Jak się okazuje, problem jest znany producentowi już od początku 2022 roku. Wstępnie próbowano go rozwiązać w ramach roszczeń gwarancyjnych, stosując nowy mikroczip w 59 autach. Gdy jednak okazało się, że poszkodowanych jest więcej, opracowano poprawkę w oprogramowaniu.

Oznacza to, że użytkownicy narażeni na ujawnienie się wady nie muszą nawet odwiedzać serwisu. Nowa wersja oprogramowania zostanie bowiem wgrana zdalnie.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟