130 tys. tesli ma poważny problem. Wszystko przez wadliwy mikroczip

Amerykańska organizacja ds. bezpieczeństwa drogowego NHTSA ogłosiła dużą akcję serwisową obejmującą 130 tys. aut Tesli. Jak się okazuje, w niektórych egzemplarzach występują problemy z multimediami rzutujące na bezpieczeństwo i wygodę obsługi.

Multimedia to kluczowy element każdej tesliMultimedia to kluczowy element każdej tesli
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

Problem dotyczy Modelu S i Modelu X z lat 2021 i 2022 oraz Modelu 3 i Modelu Y z rocznika 2022. Jak udało się ustalić, w niektórych egzemplarzach odnotowano wyłączanie się lub zawieszanie centralnego wyświetlacza, który w autach amerykańskiego producenta odpowiada za obsługę większości instrumentów.

Bezpośrednią przyczyną jest mikroprocesor, który może się przegrzewać podczas procesu szybkiego ładowania, a w konsekwencji powodować szereg zakłóceń w działaniu pojazdu. Sprawą zajęła się NHTSA, ponieważ problem rzutuje nie tylko na działanie klimatyzacji, nawigacji czy kamery cofania, ale również innych systemów pokładowych mających bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo.

Warto bowiem pamiętać, że ekrany w Tesli pozwalają również sterować oświetleniem, wycieraczkami, a nawet wybierać kierunek jazdy. Jak się okazuje, problem jest znany producentowi już od początku 2022 roku. Wstępnie próbowano go rozwiązać w ramach roszczeń gwarancyjnych, stosując nowy mikroczip w 59 autach. Gdy jednak okazało się, że poszkodowanych jest więcej, opracowano poprawkę w oprogramowaniu.

Oznacza to, że użytkownicy narażeni na ujawnienie się wady nie muszą nawet odwiedzać serwisu. Nowa wersja oprogramowania zostanie bowiem wgrana zdalnie.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie