130 tys. tesli ma poważny problem. Wszystko przez wadliwy mikroczip

Amerykańska organizacja ds. bezpieczeństwa drogowego NHTSA ogłosiła dużą akcję serwisową obejmującą 130 tys. aut Tesli. Jak się okazuje, w niektórych egzemplarzach występują problemy z multimediami rzutujące na bezpieczeństwo i wygodę obsługi.

Multimedia to kluczowy element każdej tesliMultimedia to kluczowy element każdej tesli
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

Problem dotyczy Modelu S i Modelu X z lat 2021 i 2022 oraz Modelu 3 i Modelu Y z rocznika 2022. Jak udało się ustalić, w niektórych egzemplarzach odnotowano wyłączanie się lub zawieszanie centralnego wyświetlacza, który w autach amerykańskiego producenta odpowiada za obsługę większości instrumentów.

Bezpośrednią przyczyną jest mikroprocesor, który może się przegrzewać podczas procesu szybkiego ładowania, a w konsekwencji powodować szereg zakłóceń w działaniu pojazdu. Sprawą zajęła się NHTSA, ponieważ problem rzutuje nie tylko na działanie klimatyzacji, nawigacji czy kamery cofania, ale również innych systemów pokładowych mających bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo.

Warto bowiem pamiętać, że ekrany w Tesli pozwalają również sterować oświetleniem, wycieraczkami, a nawet wybierać kierunek jazdy. Jak się okazuje, problem jest znany producentowi już od początku 2022 roku. Wstępnie próbowano go rozwiązać w ramach roszczeń gwarancyjnych, stosując nowy mikroczip w 59 autach. Gdy jednak okazało się, że poszkodowanych jest więcej, opracowano poprawkę w oprogramowaniu.

Oznacza to, że użytkownicy narażeni na ujawnienie się wady nie muszą nawet odwiedzać serwisu. Nowa wersja oprogramowania zostanie bowiem wgrana zdalnie.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie