Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Test: Volkswagen ID.4 GTX, czyli miał być sport, a jest kompromis

Krótko po wprowadzeniu na rynek ID.4 Niemcy nie zwalniają tempa ze swoimi elektrycznymi modelami i od razu prezentują usportowioną wersję tego modelu. W ten sposób chcą kontynuować tradycję rozpoczętą przez Golfa GTI, ale tym razem w połączeniu z literami GT postawili na literę X. W ten sposób powstało ID.4 GTX, model kierowany do klientów szukających mocniejszych wrażeń.

Volkswagen ID.4 GTX — test wideo

Z zewnątrz odmianę GTX poznacie przede wszystkim po obowiązkowej czerni, którą zobaczycie na dachu i na tylnym spojlerze. Dodatkowo pojawiło się więcej polakierowanych w kolorze nadwozia elementów, jak chociażby dolna część drzwi.

Decydując się na odmianę GTX, w standardzie otrzymujecie aż 20-calowe alufelgi oraz bardziej sportową stylistykę. Z przodu oczywiście mamy nowo zaprojektowany, bardziej rasowy zderzak, a po obu stronach pojawiły się charakterystyczne dla Golfa GTI światła przeciwmgielne, które kształtem przypominają diamenty, choć tutaj są nieco inne.

Z tyłu zmiany ograniczyły się do dwóch rzeczy. Pierwsza z nich to oczywiście zderzak, który ma inny kształt. Druga — na tylnej klapie nie zobaczycie już logo modelu, a dumny napis GTX. Więcej zmian z zewnątrz nie ma, natomiast w środku przede wszystkim wita was niebieska barwa skóry, którą został obszyty kokpit oraz boczki drzwi. Nie mogło również zabraknąć logo GTX na kierownicy, które ma być dopełnieniem całości.

A jak jeździ ten wóz? Na wrażenia z jazdy najnowszym ID.4 GTX zapraszam was do mojego filmu, w którym podzieliłem się swoimi spostrzeżeniami, które nie do końca zawsze były pozytywne.

Pomóż nam tworzyć Autokult!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Mercedes Klasy V - niedoskonały, ale i tak każdy go chce Fiat 500C 1,3 MultiJet Lounge - retro, ale nie dla ludu [test autokult.pl] Test wideo: Lexus LC 500 Convertible - dla ludzi z Internetu Jeep Wrangler Rubicon 2,8 CRD - jestem legendą [test autokult.pl] Pierwsze jazdy Range Roverem Evoque [pierwsza jazda autokult.pl] Mikrohybryda w Kii Sportage po liftingu. Daje skosztować elektryfikacji Test: Audi Q4 e-tron 40 przypomina, że nie zawsze trzeba się wychylać Test: BMW 545e - na taką hybrydę czekaliście! Test wideo: Cupra Leon ST 4Drive – 180 tysięcy za Leona... okazja?! Fiat Punto 0,9 TwinAir - zielona alternatywa [test autokult.pl] Test: Renault Megane E-Tech – technologia z F1 i 150 patentów Test: Mini Cabrio JCW po (drugim) liftingu – spieszmy się je kochać, tak szybko "dorasta"

Popularne w tym tygodniu:

Test: Peugeot 308 BlueHDI – cofnąłem się w czasie, by pojeździć dieslem. Ma wielką zaletę i nie chodzi o zasięg Test: Mercedes C 220 d 4Matic All-Terrain - jeśli Klasa C, to tylko z tym silnikiem Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Renault Master piwoplan firmy Plandex - bo widelcem nie da się jeść zupy Pierwsza jazda: Kia EV6 GT. Sprawdzam najtańsze 500+ na rynku Test: Volkswagen Taigo - logiczna alternatywa dla Polo, kiedy chcesz wydać 100 tys. zł Test: Mazda MX-5 z systemem KPC na przełęczy Salmopolskiej Test: "Duży Range Rover" - złoty i nieskromny Test: Ford Mustang California Special - powrót po 7 latach za kierownicę legendy Test: Toyota RAV4 Adventure - czegoś mi tutaj zabrakło... Test: Cupra Formentor VZ5 – nowe auto Lewandowskiego