Test: Volkswagen ID.4 GTX, czyli miał być sport, a jest kompromis

Krótko po wprowadzeniu na rynek ID.4 Niemcy nie zwalniają tempa ze swoimi elektrycznymi modelami i od razu prezentują usportowioną wersję tego modelu. W ten sposób chcą kontynuować tradycję rozpoczętą przez Golfa GTI, ale tym razem w połączeniu z literami GT postawili na literę X. W ten sposób powstało ID.4 GTX, model kierowany do klientów szukających mocniejszych wrażeń.

Volkswagen ID.4 GTX — test wideo

Z zewnątrz odmianę GTX poznacie przede wszystkim po obowiązkowej czerni, którą zobaczycie na dachu i na tylnym spojlerze. Dodatkowo pojawiło się więcej polakierowanych w kolorze nadwozia elementów, jak chociażby dolna część drzwi.

Decydując się na odmianę GTX, w standardzie otrzymujecie aż 20-calowe alufelgi oraz bardziej sportową stylistykę. Z przodu oczywiście mamy nowo zaprojektowany, bardziej rasowy zderzak, a po obu stronach pojawiły się charakterystyczne dla Golfa GTI światła przeciwmgielne, które kształtem przypominają diamenty, choć tutaj są nieco inne.

Z tyłu zmiany ograniczyły się do dwóch rzeczy. Pierwsza z nich to oczywiście zderzak, który ma inny kształt. Druga — na tylnej klapie nie zobaczycie już logo modelu, a dumny napis GTX. Więcej zmian z zewnątrz nie ma, natomiast w środku przede wszystkim wita was niebieska barwa skóry, którą został obszyty kokpit oraz boczki drzwi. Nie mogło również zabraknąć logo GTX na kierownicy, które ma być dopełnieniem całości.

A jak jeździ ten wóz? Na wrażenia z jazdy najnowszym ID.4 GTX zapraszam was do mojego filmu, w którym podzieliłem się swoimi spostrzeżeniami, które nie do końca zawsze były pozytywne.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Nowy Nissan Note 1,2 Acenta - test Abarth 500C - ukąszony: ostatnie rozdanie [test autokult.pl] Porsche Taycan Turbo S na filmie. Elektryczne Porsche to nie tylko świetne przyspieszenie Škoda Octavia Combi 1,2 TSI Elegance [pierwsza jazda autokult.pl] Test Mercedesa Klasy B 220 4MATIC. Minivan, z którym możesz porozmawiać Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach 1 na szybkiej rundce na Autodromie Słomczyn Test: McLaren 675 LT z 2015 roku dla swoich twórców już jest klasykiem. Tyle że z karbonu i tytanu Fiat Panda Climbing 4x4 1,3 MultiJet [test autokult.pl] Test: Toyota Proace City Verso - współpraca z Francuzami wyszła Japończykom na dobre Pierwsza jazda: Škoda Enyaq IV Sportline 80X – zapomnij o wodzie w butelce Test: DS 3 Crossback E-Tense to propozycja dla tych, którzy przede wszystkim chcą się wyróżnić Volkswagen Golf Sportsvan 1,4 TSI Highline - test

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Audi RS 3. Zabójca plakatów jedzie bokiem Offroad Marcina: Fiat Panda Cross - w terenie dwa cylindry to za mało Test: Ford Puma ST i Ford Ranger Raptor – łączy je więcej, niż myślisz Pierwsza jazda: Volvo C40 - to coś więcej niż XC40 ze ściętym dachem BMW i4 M50 – to tego elektryka powinni się obawiać tradycjonaliści Offroad Marcina: rajdowa kontra seryjna Toyota Land Cruiser. Sprawdzam różnice Pierwsza jazda: Volkswagen Polo po liftingu - więcej gadżetów Test: Renault Express van 1.3 TCe – dobrze przejął rolę dacii Pierwsza jazda: Porsche Macan GTS po drugim liftingu - to będzie udane pożegnanie Pierwsza jazda: Honda HR-V e:HEV - hybryda "inna niż wszystkie". Wyróżnia ją nie tylko napęd