BMW gotowe na zakaz sprzedaży spalinówek już w 2030 roku. Takich marek jest znacznie więcej

BMW gotowe na zakaz sprzedaży spalinówek już w 2030 roku. Takich marek jest znacznie więcej15.10.2021 08:47
BMW twierdzi, że jest gotowe na elektryczną rewolucję
Źródło zdjęć: © fot. Tomasz Szykulski

BMW oficjalnie dołącza do grona marek, które przedstawiły strategię związaną z planowanym zakazem sprzedaży aut spalinowych w Europie od 2035 roku. Bawarski producent jest w pełnej gotowości. Zresztą nie on jeden.

Ostatnie miesiące obfitują w śmiałe deklaracje dotyczące rozwoju elektromobilności i końca spalinowej motoryzacji. Lista producentów, którzy oficjalnie ogłosili swoje stanowisko w tej sprawie, sukcesywnie się rozszerza. Niedawno w rozmowie z agencją Reuters do elektrycznej przyszłości odniósł się szef BMW Oliver Zipse.

Choć plany UE zakładają zakaz rejestracji nowych aut spalinowych po 2035 roku, koncern z Monachium ogłosił, że jeśli zajdzie taka potrzeba, spełni wymogi już 5 lat wcześniej. "Będziemy gotowi na wprowadzenie zakazu aut spalinowych. Jeśli region, miasto, kraj, wpadnie na pomysł zakazu, mamy gotową ofertę" - powiedział Zipse na niedawnej konferencji w Nuertingen.

Oczywiście nie oznacza to, że BMW zamierza całkowicie zrezygnować z napędu spalinowego. Istnieją przecież inne rynki niż Europa, wliczając w to Azję, gdzie modele z Bawarii cieszą się sporym wzięciem. Zgodnie z prognozami, w 2030 roku elektryki mają stanowić około 50 proc. całkowitej sprzedaży marki.

Strategia Niemców jest więc dość zachowawcza. Szczególnie gdy porównamy ją z zapowiedziami innych europejskich producentów. Wielu z nich potwierdziło już bowiem całkowite rozstanie z silnikami spalinowymi, podając nawet konkretne daty:

Alfa Romeo - Niebawem na rynek trafi długo oczekiwany SUV Tonale, który ma być jednym z ostatnich modeli marki wykorzystujących silnik spalinowy. Włosi zapowiedzieli, że wszystkie propozycje prezentowane po 2027 roku będą w pełni elektryczne. Taka jest strategia koncernu Stellantis, która dotyczy też zresztą Lancii i DS-a.

Audi - Począwszy od 2026 roku, wszystkie nowe modele Audi mają być zasilane prądem, a w 2033 roku marka zamierza całkowicie wycofać auta z silnikami spalinowymi, ogłosił w czerwcu 2021 roku Markus Duesmann, prezes Audi.

Bentley - Od 2026 roku wyłącznie hybrydy plug-in, a 4 lata później tylko modele z elektrycznym napędem. To może być spory szok dla klientów przyzwyczajonych do potężnych spalinowych silników, od lat stosowanych przez tę markę.

Cupra - Najmłodsza marka koncernu Volkswagena ma ambicje, by do 2030 roku w jej gamie gościły wyłącznie auta elektryczne. Pierwszy z modeli zasilanych tylko prądem - Born - właśnie debiutuje na rynku.

DS - Francuzi mają śmiały plan: całkowite przejście na prąd szykują już na 2024 rok. Nieźle jak na markę, która póki co ma w ofercie zaledwie jeden taki model.

Ford - Od 2030 roku europejska gama osobowych modeli Forda ma być w pełni elektryczna. Transformacja ma przebiegać stopniowo i będzie poprzedzona krokiem pośrednim - oferowaniem wyłącznie zelektryfikowanych napędów (hybryd plug-in) po 2026 roku.

Honda - Wszystkie hondy sprzedawane w Europie po 2025 roku otrzymają zelektryfikowany napęd - BEV lub hybrydę typu plug-in.

Hyundai - Zgodnie z oświadczeniem opublikowanym podczas tegorocznego salonu w Monachium Hyundai pożegna się z napędem spalinowym w Europie przed 2035 rokiem, a jego luksusowa podmarka Genesis 5 lat wcześniej.

Jaguar - Jaguar był jedną z pierwszych marek, które ogłosiły śmiałe plany związane z elektryfikacją. Zgodnie z zapowiedzią wszystkie nowe jaguary po 2025 roku mają być zasilane prądem.

Lotus - Kolejny brytyjski producent, który celuje w pełne zelektryfikowanie gamy przed 2030 rokiem. Niedawno Lotus pokazał model Emira - ostatnie spalinowe auto marki.

Mini - Zgodnie z zapowiedziami producenta ostatnie spalinowe mini ma zadebiutować przed 2025 rokiem. Później będą tylko hybrydy plug-in, by po 2030 roku przejść w pełni na prąd.

Opel - Marka z Rüsselsheim, tak jak inni producenci wchodzący w skład koncernu Stellantis, ma śmiałe plany związane z elektryfikacją. Po 2028 roku wszystkie ople mają być zasilane wyłącznie prądem.

Rolls-Royce - Jedna z najbardziej luksusowych marek w historii motoryzacji niedawno zapowiedziała swój pierwszy elektryczny model Spectre, informując o planach związanych z całkowitym przejściem na prąd po 2030 roku.

Volkswagen - Niemcy przewidują, że do 2030 roku elektryki będą stanowić 70 proc. sprzedaży marki w Europie, a ostatni spalinowy model zniknie z rynku między 2033 a 2035 rokiem.

Volvo - Szwedzi chcą, by do 2025 roku elektryki stanowiły połowę sprzedaży. Drugą mają być hybrydy plug-in. 5 lat później każdy model volvo będzie zasilany wyłącznie prądem.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.