Elektryki stanowią już 2/3 norweskiego rynku. Rok 2021 okazał się rekordowy

Norwegia to raj dla użytkowników aut elektrycznych, co znajduje swoje odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży. W 2021 roku padły kolejne rekordy. Auta zasilane prądem odnotowały duże wzrosty, zwiększając udział w rynku aż do 2/3.

Auta elektryczne zdominowały norweski rynekAuta elektryczne zdominowały norweski rynek
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Aleksander Ruciński

Norwegowie to naród, który zdecydowanie przewodzi europejskiej elektromobilności. Jako jedni z pierwszych zapowiedzieli oficjalne odejście od nowych aut spalinowych i wyznaczyli na ten cel ambitną datę. Zgodnie z planem jest to 2025 rok. Biorąc pod uwagę rynkowe statystyki, raczej nie będzie to przesadnie trudne zadanie.

Tempo wzrostu udziału pojazdów elektrycznych w norweskich wynikach sprzedaży jest imponujące. 2020 był pierwszym rokiem, w którym modele zasilane prądem oficjalnie pokonały tradycyjne spalinowe konstrukcje, osiągając 54-procentowy udział w rynku. Był to swego rodzaju ewenement, który w perspektywie czasu okazał się stałym trendem.

W kolejnych 12 miesiącach auta na prąd zdominowały norweski rynek, osiągając 48-procentowy wzrost sprzedaży, co pozwoliło uzyskać aż 2/3 udziału w rynku. Największym wygranym okazała się Tesla, która przyciągnęła aż 11,5 proc. wszystkich norweskich klientów. Na drugim miejscu uplasował się Volkswagen z wynikiem 9,4 proc.

Niekwestionowanym hitem była Tesla Model 3. Tuż za nią znalazła się Toyota RAV4 Hybrid, będąca jedynym spalinowym samochodem w wynikach top 10 roku 2021. Trzecie miejsce przypadło natomiast Volkswagenowi ID.4.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony