Genesis będzie w pełni elektryczną marką. Znamy datę

Jeszcze nie zdążyli na dobre zadomowić się na rynku, a już ogłosili śmiałe plany na przyszłość. Genesis — luksusowa marka z Korei — zamierza ograniczyć swoją gamę wyłącznie do elektrycznych modeli. I to niebawem, bo już w 2025 roku.

Osiem nowych modeli - wszystkie na prąd - tak ma wyglądać przyszłość GenesisaOsiem nowych modeli - wszystkie na prąd - tak ma wyglądać przyszłość Genesisa
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Genesis
Aleksander Ruciński

Obecnie Genesis w oczach wielu uchodzi za ciekawą alternatywę dla motoryzacyjnego mainstreamu coraz bardziej zdominowanego przez ekologię i rozwój elektromobilności. Już niedługo, gdyż Koreańczycy właśnie ogłosili, że za 3 lata będą grać w tę samą grę.

Każdy nowy genesis wyprodukowany po 2025 roku będzie zasilany wyłącznie prądem. Plany są śmiałe, gdyż maksymalnie do 2030 roku firma chce mieć w ofercie 8 takich propozycji, a 5 lat później ma być całkowicie zeroemisyjnym przedsiębiorstwem.

Oczywiście elektryfikacja zakłada nie tylko korzystanie z prądu, ale i technologii ogniw paliwowych, którą Koreańczycy zamierzają rozwijać. Strategia została ogłoszona podczas oficjalnej konferencji prasowej, na której przedstawiono pierwszy, w pełni elektryczny model Genesisa - GV60.

GV60 będzie bliźniakiem Ioniqa 5 i Kii EV6, który w zależności od wersji będzie mógł pochwalić się mocą 584 KM lub nawet 506-kilometrowym zasięgiem. To jednak dopiero początek, gdyż w planach są również inne modele zasilane prądem.

Obecnie gama marki składa się z 3 limuzyn: G70, G80 i G90 oraz dwóch SUV-ów: GV70 i GV80. Wszystkie wykorzystują silniki spalinowe, a tylko jeden ma elektryczną alternatywę, co oznacza, że w najbliższych 3 latach będziemy świadkiem niemałej rewolucji.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie