Jaguar Land Rover spowalnia rozwój elektryków. Zaskoczył ich popyt na inne jednostki

Jaguar Land Rover spowalnia rozwój elektryków. Zaskoczył ich popyt na inne jednostki09.02.2024 13:39
Land Rover Discovery Sport D200
Źródło zdjęć: © Autokult

Koncern JLR postanowił zaktualizować swoje plany na 2026 rok. Do tego roku Brytyjczycy zaprezentują o dwa elektryczne modele mniej. Powodem jest nie tylko wydłużenie procesu projektowego, ale również sukces innych typów jednostek napędowych.

JLR, czyli koncern Jaguar Land Rover, bardzo ambitnie podchodzi do kwestii elektryfikacji swojej gamy. Przykładów można tutaj mnożyć. W 2025 roku Jaguar ma przejść całkowitą odmianę. Marka w domyśle przejdzie całkowity restart, stając się producentem wyłącznie samochodów elektrycznych najwyższej klasy. O pozycję rynkową ma walczyć już nie z BMW czy Audi, a Astonem Martinem czy Bentleyem.

Poza całkowicie nowym wizerunkiem Jaguara zmiany nadchodzą również w całej rodzinie Land Roverów. Markę rozdzielono w 2023 r. na trzy osobne podmioty - Range Rover, Defender i Discovery. Dodatkowo, według zapowiedzi z 2021 r., w ciągu pięciu lat na rynek miało i ma trafić sześć elektrycznych modeli od tychże producentów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Land Rover Defender – musiało tak być, ale oby nie zaszło za daleko!

Jesteśmy jednak za półmetkiem tego okresu i właśnie dowiadujemy się, że ambicje JLR zostają pod tym kątem przyhamowane. Jak informuje "Automotive News Europe", powołując się na słowa dyrektora generalnego koncernu Adriana Mardella, rozwój elektryków zostaje spowolniony. Z jednej strony ma to związek z chęcią dopracowania modeli, a z drugiej - ze skokiem zainteresowania innymi napędami.

Jesteśmy nieco wolniejsi niż zakładaliśmy to 3 lata temu. Nie spieszymy się, aby upewnić się, że wprowadzamy na rynek najlepsze pojazdy, jakie kiedykolwiek opracowaliśmy. [...] W międzyczasie ciężko pracujemy, aby wypuścić na rynek więcej pojazdów PHEV. Akceptacja hybryd plug-in była dla nas sporym zaskoczeniem.

Adrian Mardell

dyrektor generalny JLR

Tak jest - rozwój elektryków w przypadku Brytyjczyków zwolni, bo klienci zaskakująco mocno polubili się z hybrydami plug-in. Według raportów za 2023 rok, sprzedaż PHEV od koncernu Jaguar Land Rover skoczyła o aż 68 proc., do liczby 45 224 egz.

Nie oznacza to jednak, że JLR rzuca projekty elektryków w kąt i teraz będzie wypuszczać jedną hybrydę plug-in za drugą. W 2024 r. zadebiutuje chociażby Range Rover Electric SUV, pierwszy w pełni elektryczny model z rodziny Land Rovera. Następnie na rynek trafi zaś Range Rover Sport napędzany prądem. Tutaj nie ma dokładnie sprecyzowanej daty - auto to stoi jednak w kolejce tuż za wspomnianym bazowym Range Roverem.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.